Giret hopper ut, wtf mate???

Anbefalte innlegg

Nå har 2. og 3. gir begynt å hoppe ut av kassa på 90'n min. Noen forslag til hva som er galt? Det er til tider ganske ubehagelig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være dårlige sync ringer ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steng dørene, så kommer de ikke ut. ;)

Tog du'an? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være slark i giroverføring som gjør dette? Altså på den måten at girstanga ikke får overført all bevegelsen ned til girkassa, slik at giret ikke er skikkelig, øh, i gir : klø :

Girstanga på min x80q var som å røre i en bøtte svamper, det kom av ei gummiforing i giroverføringa som var trekt i girolje og blitt helt svampete.

Skulle tro at synkringene ikke har så mye å gjøre med at giret hopper ut, hvis du først har fått den i gir er jo synkinga ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige motor/girkassefester kan også føre til at den hopper ut av gir.

Det er "fjærer" inni skiftemuffene og noen fjærbelasta kuler som står i spor på skiftegafflene som skal holde den i gir. Har ikkje opplevd at dei har vært dårlige, men det er ein mulig feilårsak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steng dørene, så kommer de ikke ut. ;)

Tog du'an? : smil :

Jeg sitter ikke med girkassa på fanget inne i kupéen da! : haha :

Det med giroferføringa kan sikkert være et bra sted å begynne å sjekke. Tidligere har jeg merket at 2. og 3. gir var litt trange å få på plass, men nå glir de lett som smør. Og hopper like fort ut igjen. Skal skifte hele girkassa når jeg har tid for den har nok sett sine bedre dager. Så i mellomtiden får jeg kose meg med 1., 4. og 5. gir, passer dårlig til bykjøring da...

:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.