#1 Skrevet November 24, 2005 Nå har 2. og 3. gir begynt å hoppe ut av kassa på 90'n min. Noen forslag til hva som er galt? Det er til tider ganske ubehagelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2005 Kan det være dårlige sync ringer ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2005 Steng dørene, så kommer de ikke ut. Tog du'an? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 24, 2005 Kan det være slark i giroverføring som gjør dette? Altså på den måten at girstanga ikke får overført all bevegelsen ned til girkassa, slik at giret ikke er skikkelig, øh, i gir Girstanga på min x80q var som å røre i en bøtte svamper, det kom av ei gummiforing i giroverføringa som var trekt i girolje og blitt helt svampete. Skulle tro at synkringene ikke har så mye å gjøre med at giret hopper ut, hvis du først har fått den i gir er jo synkinga ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 24, 2005 Dårlige motor/girkassefester kan også føre til at den hopper ut av gir. Det er "fjærer" inni skiftemuffene og noen fjærbelasta kuler som står i spor på skiftegafflene som skal holde den i gir. Har ikkje opplevd at dei har vært dårlige, men det er ein mulig feilårsak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 24, 2005 Steng dørene, så kommer de ikke ut. Tog du'an? Jeg sitter ikke med girkassa på fanget inne i kupéen da! Det med giroferføringa kan sikkert være et bra sted å begynne å sjekke. Tidligere har jeg merket at 2. og 3. gir var litt trange å få på plass, men nå glir de lett som smør. Og hopper like fort ut igjen. Skal skifte hele girkassa når jeg har tid for den har nok sett sine bedre dager. Så i mellomtiden får jeg kose meg med 1., 4. og 5. gir, passer dårlig til bykjøring da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...