Hvor sitter dørbryteren til førerdør på Passat 3BG?

Anbefalte innlegg

Får ikke på lyset når jeg åpner døra, og alarmen går ikke dersom jeg åpner førerdøra. Forsøkte å finne dørbryteren, men det gjorde jeg ikke : klø : Noen som vet hvor denne sitter ? Tipper det bare er å smøre denne inn med litt olje ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter inne i låsen. Dvs at du må ha ut interiørdelen av døra og så skru løs plata som vindusmekanismen og låsen sitter fast i for å komme til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter inne i låsen. Dvs at du må ha ut interiørdelen av døra og så skru løs plata som vindusmekanismen og låsen sitter fast i for å komme til.

 

Det var da voldsomt!! jaja... får skru litt i helga da... Noen som har erfaring med dette? Er det bare å bestille ny bryter? Eller er det nokk å spraye litt 5-56 i bryteren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om du får tak i selve bryteren, ny lås koster vel en tusenlapp og vel så det.

 

Jeg har hatt ut dette når jeg fikset vindusmekanismen på min forrige bil, 97 Passat 3B, det er nok likt på din.

 

For å få av interiørdelen så må du vippe av deksel ved håndtaket, skru løs skruene bak håndtak/knappene og skru ut skruene i underkant av interiørdelen. Så er det bare å løfte interiørdelen litt opp og dra den ut. Den vil henge fast i ledninger og døråpner vaieren, disse hektes/kobles av.

 

I metallplata under så er det to vinduer (gummilokk), kjør vinduet ned slik at festene til ruta kommer dit, skru løs vinduet. Dra vinduet opp og teip det fast slik at det ikke faller ned i døra. Skru så løs alle boltene rundt plata (12 stk eller noe) 8 eller 10mm bolter tror jeg. Det er også et par bolter som holder låsen på plass (litt større torx). Disse er på enden av døra, over og under låsen. Du må også ha ut låsesylinderen (den du stikker nøkkelen inn i). Den løsnes ved å ta av en liten plastkopp på enden av døra og skru løs torx (eller var det 12 kant?) som er innenfor der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang smøring og rensing: Om det hjelper hos deg vet jeg ikke. Jeg hadde samme problem på bakluka på passaten, og da kjørte jeg på med elektronikk rens og så smøring etterpå. Da ble den fin igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for raskt, og grundig svar :) !! Forumet er helt unikt! Skal se litt på det i helga tenker jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på EU-kontroll med bilen i dag, ba dem sjekke dette opp samtidig. Nevnte i samme slengen at jeg hadde problemer med at dørlåsen frøs av og til, fikk da vite at dette var en fabrikasjonsfeil. Så dem bestilte opp ny dørlås på garanti til meg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.