Reg reim skifte Golf IV 1.6?

Anbefalte innlegg

Trenger å vite ASAP når reg reim skal skiftes på en 99 modell Golf IV Highline Jubileum 1.6SR 100HK skal skiftes. Hvor langt kan den kjøres over før det virkelig begynner å bli farlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger å vite ASAP når reg reim skal skiftes på en 99 modell Golf IV Highline Jubileum 1.6SR 100HK skal skiftes. Hvor langt kan den kjøres over før det virkelig begynner å bli farlig?

 

120000 km eller 5 år etter hva som inntreffer først. Tror ikke du skal gamble på å kjøre lengre enn nødvendig, det kan bli DYRT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har kjørt 112.000 nå ser du å hørte noen mumle om 90.000 var intervallen... Så jeg fikk litt småfrysninger kan du si. Mente selv det var 120'

Så det var godt å høre noen som var enige.. Dette vet du sikkert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet mi reim nå i høst og da var bilen gådd 111.000km Min model er en 99mod som er reg. i 98

 

Fikk samtidig byttet vannpumpa. Pris for dette kr: 5314,- da med 15% rabatt.

Pluss at jeg tok 120.000km servicen. Kr. 3525,- 15%rabatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 99 mod gti - reg i 98 - den er gått 70 tusen nå.

 

Men bør jeg da skifte reg reim på tid ? Og trenger jeg da skifte vannpumpe ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha gjort det, og ta vannpumpa med de samme.

Det kan bli veldig dyrt å gamble.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner seg alltid å ta vannpumpa med det samme man har av regreima. Det er såppas omfattende arbeid på golfen med å a av regreima så da er det likeså greit å ta vattenpumpa også så er det gjort.

"better safe than sorry" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, har kjørt 112.000 nå ser du å hørte noen mumle om 90.000 var intervallen... Så jeg fikk litt småfrysninger kan du si. Mente selv det var 120'

Så det var godt å høre noen som var enige.. Dette vet du sikkert?

 

Men nå er din bil en 99 mod. da. ---> 6 år. Bytt før det er for sent! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forresten noen som har delenummeret til alt man trenger til et reg.reim skifte? altså reima m/tilbehør.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.