#1 Skrevet November 26, 2005 Har et lite problem med at varsellampen for lavt kjølevæskenivå begynner å blinke noen ganger. Det varierer litt, noen ganger begynner den med en gang motoren starter, andre ganger kan det gå noen minutter før det skjer noe. Har selvsagt sjekket væskenivå... Det sitter jo en føler i ekspansjonstanken som styrer dette, men har denne lampen flere funksjoner? Det sitter blant annet 2 følere på vanninntaket i toppen, hva er disse til? Har Haynes-bok, men den omtaler desverre ikke G60...og det er alltså snakk om en Passat dette her. Er forresten alle G60-motorer like slik at jeg kan kjøpe Haynes-bok til f.eks. Corrado? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2005 Hvis du kun er interessert i å lese om G60 motoren kan du godt kjøpe haynes til Corrado eller Golf. Jeg kjøpte en verkstedbok på tysk av automobilia og den er knallbra! Må kunne lese tysk da.. Varsellampa for kjølevæsken blinker hvis nivået er lavt eller hvis temperaturen er for høy. Nivået blir registert med føleren i eksp. tanken og temperaturen blir målt av den svarte av de to som sitter på inngangen til toppen. Den blå som sitter rett ved siden av, brukes til motor-styringa. Hvis du bytter disse to følere(eksp. tank og den svarte på toppen), og varsellampa blinker like herlig, ligger problemet i instrument-panelet. Jeg har samme problem på golfen min, og der ligger problemet i instrumentpanelet ett sted, har ikke orka å kikke på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2005 Takk for tips...får prøve å måle litt før jeg bytter de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2005 Dårlige loddinger på instumentplata er ganske vanlig på dei bilane. demonter instumentet og sjekk loddinga på "pinnane" som kontakten bak på instrumentet går inn på. skal ikkje være "krater" i loddinga rundt pinnane. Lettast å se med forstørrelsesglass. Ganske enkelt å lodde visst du har litt trening med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...