#1 Skrevet November 26, 2005 Hei. Skal bestille fra Sharif; 17" 225/45/17 Nankang Piggfritt (sett tester, men er de ok dekk på is?) 7995,- Men hvilken av disse to felgene? (Bilen er en urS6) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2005 Kommer litt an på Isen. Er de våt is så kan du bare la bilen stå, selv med quattro. På tørr is som vi piggdekkgutta har preparert først så er de vel helt greie, Har kjørt 4 sesonger på nokia piggfritt før jeg byttet til pigger og kom meg da greit fram. Når de gjelder felger så synes jeg de øverste var finest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2005 Nja.. kjører vel mest på "ishinne" og hardpakket snø. Har jo kjørt piggfritt før, så jeg vet jo hva det betyr. -Bare man vet det, så går det jo fint. Har kjørt på Avon og Continental contact2, samt contact3 før. Koster jo litt ekstra for Hakka4.. -Men dette er jo førstevalget mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2005 de øvesrte er jo litt små kule. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2005 Den øverste var kanskje finest, men hvordan er kvaliteten på ASA felgene. Er de bra når det gjelder salt og sånt? Greit å sjekke dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2005 vet ikke om jeg hadde valgt noen av dem, mest på grunn av "vaskevennligheten", på vinterstid er det som kjent masse salt og crap som gjør at felgene blir ekstra skitne....i tillegg til at vaskehyppigheten kanskje ikke er like høy som på sommerhalvåret... en felg med runde og fine kanter, som er lett å holde ren.... nankang hadde jeg klart meg uten.....kjøp premiumdekk (det er livet ditt verdt) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 27, 2005 Ikke mye salt her jeg bor, nei.... Nankang-dekka kom så pass godt ut i test at jeg heller kjøper pakke med de til 7k enn med hakka til 10k... tror jeg... Er i Oslo nå, skal til Shariffen i mårra å se det an. Hakka 4 hadde jo vært tøft, hadde jo disse på S4n Greit å slippe pigg-bråket på høst/vår da og... hmmmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2005 Ikke mye salt her jeg bor, nei.... Nankang-dekka kom så pass godt ut i test at jeg heller kjøper pakke med de til 7k enn med hakka til 10k... tror jeg... Er i Oslo nå, skal til Shariffen i mårra å se det an. Hakka 4 hadde jo vært tøft, hadde jo disse på S4n Greit å slippe pigg-bråket på høst/vår da og... hmmmmm Kjører selv på Hakka 4. Når de gjelder vinterdekk så kjøper jeg kun noe som jeg vet fungerer. Nokia dekk er laget for ordentlig vinter og de vet jeg fra tidligere. Da betaler jeg gjerne noen tusen ekstra for å få kvalitet. Pigg bråket er lett å unngå. Skru opp stereoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2005 Pigg bråket er lett å unngå. Skru opp stereoen Sant, har sagt dette til flere tidligere. Hakka 4 er det beste dekket for våre forhold i nord. -Men jeg skal nå prøve ut disse dekka, så kanskje jeg bytter. Akkurat nå måtte jeg bare ha noe på bilen jeg nettopp har kjøpt for å få den kjørbar... og da var jo det en grei pris og alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 2, 2005 Nankang-dekka var veldig bra! Fikk testet dem på det meste av underlag mellom Horten og Bergen! våt/tørr asfalt, våt/tørr is, slaps, beinfrost snø/is -De kan anbefales! Håper bare de holder en stund, og ikke blir harde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...