Bakhøyttalere (hattehylle) Audi A4 95 mod - egen forsterker? haster!

Anbefalte innlegg

Driver å pynter litt bak cd-spilleren på kabler her nå.. Viser seg at en som har hatt bilen før meg har vært veldig glad i koble med alt mulig slags skjøter osv.. Litt lei av den tugga nå, så har kjøpt inn sånne koblinger med kabler og krympestrømpe som jeg skal krympe over loddingene..

 

MEN

 

så kom jeg til et problem med de høyttalerene som sitter i hattehylla.. Fronthøyttalerene ender opp "normalt" i den brune kontakta (4 ledninger) mens de som sitter i hattehylla ender opp i en egen liten firkanta gul plugg som er koblet inn på en slags omformer med remote-signal som videre er koblet inn på fronthøyttalerenes plugg.. Bak i den ene høyttaleren ender det opp den samme type firkanta plugg (blå) så tror jeg den går videre over til den andre bak.. Er også litt forskjell på høyttalerne bak på undersiden.. Den som pluggen kommer inn i er litt større enn den andre der ledningene går direkte inn på koblingene...

 

Det jeg lurte på var om det var en form for forsterker bak i den ene høyttaleren som trengte kun signal..? Har vært borti den gule pluggen foran bak cd-spiller før og da var det signal til forsterker til noe bose-anlegg.. Tenkte å kutte ut hele den omformeren siden den tar litt plass og koble bakhøyttalerene i den brune pluggen vedsiden av fronthøyttalerne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har BOSE-anlegg, så sitter det jo en egen sånn lydprossesor-sak bakerst der. I følge Bilradiospes skal det gå an å kutte ut den, og bare koble samtlige høytallere i bilen rett på forsterker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har BOSE-anlegg, så sitter det jo en egen sånn lydprossesor-sak bakerst der. I følge Bilradiospes skal det gå an å kutte ut den, og bare koble samtlige høytallere i bilen rett på forsterker.

 

 

Tror ikke jeg skal ha bose.. Står iallefall ikke noe på høyttalergitteret å sånn.. Men ser ganske orginalt ut.. Skal ta ut kassa som basserne står i her så kan jeg følge kablene som går inn på der.. Skulle da tro det gikk an å koble det direkte til høyttalerutgangene på cd-spilleren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder her.. Ene er av den ene bakhøyttaleren der den blå pluggen kommer inn.. Er dette et delefilter kanskje????

 

Det andre er den gule pluggen hvor bakhøyttalerne er koblet på..

høyttaler 1.jpg

høyttaler 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med prosjektet.. hehe.. Dreit i å koble om de høyttalerene bak jeg.. Ble så god plass foran der nå at det var kanskje like så greit at den boksen er det.. Tror jeg fikk kobla inn remote-signal til antenneforsterkeren i farta, for tror radioen ble mye bedre.. : rolleyes Fikk iallefall bort mye jallakoblinger.. Dette bilde er omtrent bare halvparten av koblingene.. Tror jeg kasta 3-4 "strømtyver" her også.. Makan.. : klø : Ble kvitt støy i høyttalerne oxo! :klapp:

høyttaler 4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.