Byttet skiver i instrument i cab, lyser ræva etterpå..

Anbefalte innlegg

Monterte i går hvite skiver i cabben min..

 

Desse var hvite med sorte tall og streker, dermed måtte jeg fjærne de orginalskivene for i det hele tatt få lys i desse.. siden det er bare tallene og strekene som lyser på dem orginale. Men nå lyser det helt ræva.. : klø :

Det er opplyst bakfra, slik jeg får med telleverket, og mye rart som skygger...

 

Hvordan få ordnet dette? legge en f.eks blå film bakom den hvite skiva?

Tror dere skyggene og telleverket blir borte da, og lyset mer fordelt?

 

Tips og råd mottas gjerne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ser det ut i dagslys.. ser steika bra ut.. (gleder meg til tacho ringene kommer)

speedo1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ser det ut i mørket.. Helt forferdelig... Noen tips?

speedo2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette orginale S-skiver :confused: :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jo ut som om noe som bare er printet ut.

 

Vil anbefale deg å få tak i skikkelige hvite skiver, som ikke er transparente. Så lyset kommer kun gjennom tallene på nattestid. Det er jo slik det skal være org.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser jo ut som om noe som bare er printet ut.

 

Vil anbefale deg å få tak i skikkelige hvite skiver, som ikke er transparente. Så lyset kommer kun gjennom tallene på nattestid. Det er jo slik det skal være org.

 

ja, det er på en måte papirskiver, litt tykkere kansje å litt glattere..

Ble jo helt hemma lys om kvelden...

Hvor får jeg tak i skikkelige hvite skiver da?

 

Noe tips om hvordan få til lyset med desse skivene??

 

Skal prøve å finne tak i blå film å legge bak skivene igjen for å se om lyset blir mer fordelt da... eventuellt må jeg kjøpe sånne små søte blå "spotter" som kan stå på ratt stammen å lyse mot instrumentene og heller fjærne lyspærene bakpå liksom... for da blir det opplyst fremmen fra og ikke bakfra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo at de monteres utenpå de orginale da.. Men skjønner det blir litt vanskelig her.. Holdt nesten på å bestille derfra for ei stund siden men kanskje jeg skal vente litt da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo at de monteres utenpå de orginale da.. Men skjønner det blir litt vanskelig her.. Holdt nesten på å bestille derfra for ei stund siden men kanskje jeg skal vente litt da..

 

ja, det står jo det.. men hvordan blir skivene/tallene opplyst da?

Siden tallene og strekene på de hvite skivene en sorte..?

Og de orginale skivene gir bare fra seg lys igjennom tallene og strekene..

 

Da vil det jo ikke komme noe lys i det hele tatt da? Derfor jeg fjernet orginalskivene for å i det hele tatt få lys om kvelden..

 

Heh.. merkelige greier....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et klassisk problem forårsaket av glupe designere (jobbet selv 10 år med instrumentpaneler og tastaturer hvor jeg så dette problemet stadig vekk..) hvor fehuene ikke skjønner at 'mørk tekst på lys bakgrunn' som skal bli 'lysende tekst på mørk bakgrunn' MÅ skjære seg i skumringen.. Er vel en av tingene jeg ikke er spess imponert over ved S4'n,og jeg kommer nok til å styre unna slike instrumenter heretter.. Men tilbake til problemet, sleng på de gamle skivene _perfekt_ under de nye, og bytt lampene i dashen til 2W i stedet. Da har du i det minste en sjanse til å se hva det står der når det mørkner litt ute!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye du betalte for skivene? Ingenting blir vel bedre enn originalt. Bare tenker på at S2 instrument kan fåes fra 2-2,5 tusen og oppover. Da får du skikkelig hviteskiver og speedo som går til 280:cool:

Men som sagt selges ikke daglig heller :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et klassisk problem forårsaket av glupe designere (jobbet selv 10 år med instrumentpaneler og tastaturer hvor jeg så dette problemet stadig vekk..) hvor fehuene ikke skjønner at 'mørk tekst på lys bakgrunn' som skal bli 'lysende tekst på mørk bakgrunn' MÅ skjære seg i skumringen.. Er vel en av tingene jeg ikke er spess imponert over ved S4'n,og jeg kommer nok til å styre unna slike instrumenter heretter.. Men tilbake til problemet, sleng på de gamle skivene _perfekt_ under de nye, og bytt lampene i dashen til 2W i stedet. Da har du i det minste en sjanse til å se hva det står der når det mørkner litt ute!

 

 

 

tror jeg har en plan på dette... Tar litt tid å fikse, men slik høres det ut..

 

1. Skjære ut eksakt kopi av instrumentet på et sort papir (som det ikke lyser igjennom) og ha dette bak de hvite skivene

 

2. skjære eksakt ut tallene og strekene slik desse blir "gjennomsiktig"

 

3. Så har jeg en blå film bakerst til slutt..

 

Da vil bare tallene og strekene lyse blått om kvelden, og om dagen er den helt vanlig...

 

Bra plan?

 

 

 

S2 instrument kan fåes fra 2-2,5 tusen og oppover. Da får du skikkelig hviteskiver og speedo som går til 280:cool:

Alt for dyrt synst jeg... :/ men steika stilig hadde det vert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja.. Blått lys som skal ta over for sort på en hvit flate? Hmm.. Høres ikke helt enkelt ut! Men prøv gjerne, men kontrasten blir 'ræva', liksom.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mja.. Blått lys som skal ta over for sort på en hvit flate? Hmm.. Høres ikke helt enkelt ut! Men prøv gjerne, men kontrasten blir 'ræva', liksom.. ;)

 

jupp.. hvit skive med blåe tall og streker.. tror det kan bli bra jeg:P

Godt med arbeid blir det også.. heh... skal få det gjort i løpet av et par dager.. skal legge inn et bilde etter jeg er ferdig.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk et bedre forslag som er myyye mindre arbeid.

!) scann inn orginalskivene på en scanner av akseptabel kvalitet

") Print ut bildet på transparenter ( da blir det ikkeno der det skal være hvitt og sort der det er sort.

#)print gjerne ut 2 eksemplar for å være sikker på at det blir mørkt nok

¤) lim dem sammen med tynn dobbeltsidig tape eller annen "tørr" lim ( nesten all våt lim løser opp fargen fra transparenter, ja, laser også)

%) legg dem bak de skivene du har i dag og fiff gjerne opp det hele med farget film, eller bytt pærer til den fargen du ønsker. Diodepærer som går rett inn finner du på dioder.no

 

Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har faktisk et bedre forslag som er myyye mindre arbeid.

!) scann inn orginalskivene på en scanner av akseptabel kvalitet

") Print ut bildet på transparenter ( da blir det ikkeno der det skal være hvitt og sort der det er sort.

#)print gjerne ut 2 eksemplar for å være sikker på at det blir mørkt nok

¤) lim dem sammen med tynn dobbeltsidig tape eller annen "tørr" lim ( nesten all våt lim løser opp fargen fra transparenter, ja, laser også)

%) legg dem bak de skivene du har i dag og fiff gjerne opp det hele med farget film, eller bytt pærer til den fargen du ønsker. Diodepærer som går rett inn finner du på dioder.no

 

Lykke til:)

 

ja.. joo... forsåvidt en fin plan det da..

Da lyser det igjennom bare tallene og strekene på den transparente...

men når jeg legger denne hvite skiven som jeg har i dag over den igjen, som har SORTE tall og streker, så dekker jo det over den transparente igjen..

(viss du sjønner) Og da vil det jo ikke lyse i det hele tatt.. Da må jeg i tilfellet skjære ut tallene og strekene i den hvite skiva uansett for å få det til å lyse... ??! eller er det jeg som ikke helt forsto? : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha lys ut gjennom de svarte tallene..... det må bli black light det da: haha : Nei seriøst, det eneste du gjør med min fremgangsmåte er å skjule alt annet enn tallene, men hvordan du skal få lys ut gjennom det sorte er en gåte også for meg.... Men et lag sort transparent er ikke nok til at det blir sort så jeg regner med at du får et slags grått lys ut av tallene og strekene dine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal ha lys ut gjennom de svarte tallene..... det må bli black light det da: haha : Nei seriøst, det eneste du gjør med min fremgangsmåte er å skjule alt annet enn tallene, men hvordan du skal få lys ut gjennom det sorte er en gåte også for meg.... Men et lag sort transparent er ikke nok til at det blir sort så jeg regner med at du får et slags grått lys ut av tallene og strekene dine..

 

ja, planen var å få lys bare gjennom tallene og strekene..

For å lyse opp hele skiven går jo ikke, for da får jeg jo med skygger av telleverk og diverse inne i der siden det lyser bakfra.. Akkurat der er fremgangsmåten din fin.. så jeg tenkte å sperre alt lys i det hvite (selve skivene) og få lys bare gjennom tallene.. Grått lys er vel ikke så veldig pent vil jeg tro,.. Må gjøre noe hvertfall, for slik det er nå kan det ikke vær.. Så jeg tror jeg satser på å legge et sort papir/film, finne meg en skalpell, noe godt lys og prøve å skjære ut tallene, for så å legge en slags blå film bakomder igjen, slik jeg får blått lys i bare tallene.. Blir det helt jævlig så bare kaster jeg hele dritten i bosset, og setter på orginalskivene igjen.. Etter min mening så er desse deltagfx.com - skivene noe dritt... : bråk :

 

men jeg prøver, så kan jeg legge ut bilde så får du se.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjære ut tall og streker for hånd?

Ikke for å være pesimistisk, men det synes jeg høres ut som en vanskelig og dårlig løsning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjære ut tall og streker for hånd?

Ikke for å være pesimistisk, men det synes jeg høres ut som en vanskelig og dårlig løsning!

 

helt steike enig med deg der ja! Prøvde meg sovidt på det, og kom fram til at dette var så å si umulig å la seg gjøre for hånd..

I ren forbannelse så reiv jeg skivene ut og satte rett og slett fyr på desse...: rock :

 

Så da kommer spørsmålet mitt.... NOEN SOM HAR ORGINALT RS2 speedo til meg? Har bestemt meg for skikkelig saker, i stedet for å fjase med desse jalla skivene...

 

(ps. bildene er tatt med mobil...)

30112005(001).jpg

30112005(004).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt steike enig med deg der ja! Prøvde meg sovidt på det, og kom fram til at dette var så å si umulig å la seg gjøre for hånd..

I ren forbannelse så reiv jeg skivene ut og satte rett og slett fyr på desse...: rock :

 

Så da kommer spørsmålet mitt.... NOEN SOM HAR ORGINALT RS2 speedo til meg? Har bestemt meg for skikkelig saker, i stedet for å fjase med desse jalla skivene...

 

(ps. bildene er tatt med mobil...)

Anbefaler deg og titte litt på ebay, ligger sånt der ute i tide og utide. Noe mere S2 enn RS2, men tipper det går bra også?

 

Ett tips er å følge med den siste halvtimen på auksjonen, og være klar til å by, og ikke være gnien.. :P Da taper du fort i siste sekund ;)

 

Heftige bilder Espen! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg og titte litt på ebay, ligger sånt der ute i tide og utide. Noe mere S2 enn RS2, men tipper det går bra også?

 

Ett tips er å følge med den siste halvtimen på auksjonen, og være klar til å by, og ikke være gnien.. :P Da taper du fort i siste sekund ;)

 

Heftige bilder Espen! :D

 

Ja, fristende det da... men hvordan blir det med cab-lyset i dashen? er det sånn standard lys, slik det er bare å rive av en sånn lapp, å sette i en pære, så funker det? Også dette med automatgir.. har et sånt "display" som viser hva gir den er i.. går det an å flytte over den? (siden jeg tviler på at rs2 har automatgir...?)

 

heh, vart så forbanna på di skivene at de fortjente å brenne i H******: bråk : skal sende en sinte-mail til de gutta som lager dem....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse har jeg bestilt : http://www.tundw.de/content/shop/hidden/plas_260_w_b.htm

 

Har ikke fått dem enda, så vet ikke hvordan det blir, men det er iallefall et billig alternativ. (55euro = ca 440,- kr)

 

 

høm, høm, høm, høm.... det der såg veeeeeeeldig fristende ut... : smil :

Skal ikke se bort fra at desse blir bestillt... :) Lang ventetid før dem kommer da tror du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke, tror ikke det er mange dagene. Jeg kan sjekke hvis du vil.

Broren min bor i tyskland nå, så han bestilte de til seg der og tar de med til meg når han kommer hjem i jula.

 

Når det gjelder den som viser hviket "automat gir" man har den i så er det en løs sak som kan skrues over, eller byttes til ute tempratur (jeg trenger utetempratur måler..) det som er være er om speedometeret viser riktig. på baksiden av speedometeret står det klistrelapp om hvor mange pulser det er pr km. Det er iallefall forskjell på rs2 og vanlig audi 80. rs2 og s2 har samme. hva cab (260 speedometer) har vet jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.