Anbefalte innlegg

Golfen min bli fort varm og nåla går til 90 grader, men ved normal landeveiskjøring detter tempnåla ned til et sted mellom 75 og 85 innimellom før den kommer seg opp på 90 igjen. Jeg tror varmeapparatet blir dårligere samtidig med temp.fallet, men er ikke helt sikker.

Hadde tenkt å bytte termostat i dag, men huset ser ut til å sitte innenfor både dynamobrakett og servopumpe, og da ble det mer jobb enn jeg hadde tenkt. Men det behøver kanskje ikke å være termostaten heller? Kanskje

- vannpumpe?

- tempmåler (på blokka)?

- tempmåler (instrumentet, evt printplate/spenningsstabilistor for instrumentene)?

- andre ventiler el.l.?

 

Slangen inn til (ut fra?) toppen av radiatoren var varm rett før motoren nådde 90 grader etter kaldstart, det betyr vel at det sirkulerer i radiatoren (noe det ikke burde gjøre så tidlig?). Indikerer vel at termostaten ikke lukker som den skal?

 

Andre tips til feilsøking før jeg evt lar et verksted se på saken?

 

Motortype: Se signaturen min

Terje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.