Ombygging av xenon-kit på cab -92

Anbefalte innlegg

Har bygget om til xenonlys på cabben...

Kjøpte settet hos norsk bildelsenter..

 

Synst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

moddig av beskyttelses deksel

xenon3.jpg

xenon4.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, vanskelig å se så mye forskjell der : klø :

Ta et bilde bak/forfra i mørket så kanskje det vises bedre!

 

Er det forresten linselykter fra RS2 du har på bilen din?

 

EDIT: Ojda, jeg skrev allerede før du hadde lagt inn alle bildene :D Ble veldig bra når jeg fikk se de siste bildene der ja !! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags lys har du i tåkelysa? er det xenon der også?

Ble veldig tøft. skal gjøre slik en vakker dag jeg å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, vanskelig å se så mye forskjell der : klø :

Ta et bilde bak/forfra i mørket så kanskje det vises bedre!

 

Er det forresten linselykter fra RS2 du har på bilen din?

 

EDIT: Ojda, jeg skrev allerede før du hadde lagt inn alle bildene :D Ble veldig bra når jeg fikk se de siste bildene der ja !! :)

 

 

hehe, ja.. der kan du se : haha :

Jupp, det er Rs2 linselykter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags lys har du i tåkelysa? er det xenon der også?

Ble veldig tøft. skal gjøre slik en vakker dag jeg å :)

 

Blei fornøyd med resultatet ja.. :) Dagslys på mørke kvelder :)

 

Er ikke xenon i grøftelysa nei. Ser bare slik ut på grunn av xenonlysene lyser så sterkt :P Men har planer om det da.. må bare få råda til det først..

Venter også på en bestilling av "xenon-parkpærer" fra dioder.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var prisen på kitet fra NBS?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags pærer har du i tåkelysa da?

De matchet jo hovedlysa ganske bra. (ser iallefall lysere/blåere ut enn på de øverste bildene)

Og har du montert bi-xenon eller kun hovedlysa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og har du montert bi-xenon eller kun hovedlysa?

Er vel bare i nærlysa, må evt montere et kit til for fjærnlysa. Si BI xenon er nær/fjærnlys i samme pære men det er ikke slikt på linse/rs2 lyktene, da de har en pære for hver av delene. (men begge lyser v/fjærnlysa på)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags pærer har du i tåkelysa da?

De matchet jo hovedlysa ganske bra. (ser iallefall lysere/blåere ut enn på de øverste bildene)

Og har du montert bi-xenon eller kun hovedlysa?

 

Tåkelysene lyser fortsatt sammeleis som på de øverste bildet..

Er bare kameraet som fucka opp litt når det fikk xenon rett i linsa..

 

Stemmer det som Hans Petter sier, bio-xenon er for lykter med nærlys og fjærnlys i samme pæra/reflektoren, Men siden dette er rs2 linser så er nærlysa og fjærnlysa hver for seg.. Fjærnlysa sitter lenger mot grillen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var prisen på kitet fra NBS?

 

Prisen var vel rundt ei 3000 spænn.. for H1 settet.. .synst å huske de andre også låg på samme prisen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du som fær å sniker rundt på Sula med en Audi Cab altså....: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du som fær å sniker rundt på Sula med en Audi Cab altså....: klø :

 

 

hm... Ikke så mye på sula.. mest sentrum / moa

Har ikke vert mer på sula en 2-3 ganger på 3 måneder trur ej.. Har du sett meg altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm... Ikke så mye på sula.. mest sentrum / moa

Har ikke vert mer på sula en 2-3 ganger på 3 måneder trur ej.. Har du sett meg altså?

heheh...har lagt merke til en audi cab med xenon lykter ja,er vel ikke så mange av dem i området her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heheh...har lagt merke til en audi cab med xenon lykter ja,er vel ikke så mange av dem i området her

 

 

er en uke siden jeg skifta til xenon, men du har vel rett i det at det ikke er mange cabber her med xenon.... heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelysene lyser fortsatt sammeleis som på de øverste bildet..

Er bare kameraet som fucka opp litt når det fikk xenon rett i linsa..

 

Stemmer det som Hans Petter sier, bio-xenon er for lykter med nærlys og fjærnlys i samme pæra/reflektoren, Men siden dette er rs2 linser så er nærlysa og fjærnlysa hver for seg.. Fjærnlysa sitter lenger mot grillen..

 

yes i know, har samme lyktene selv, men bare lurte på om du hadde installert bi-xenon. men men :)

 

Ok, så ut som du hadde bytta pærer også. hehe passet ihvertfall bra sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet. Hva sier onkel Politzei/ Biltilsynet/Eu-kontroll til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet. Hva sier onkel Politzei/ Biltilsynet/Eu-kontroll til dette?

 

heh, nei.. si det.. politiet tror jeg ikke bryr seg. men biltilsynet og eu kontrollen tror jeg det er verre med siden det er påbudt med automatisk høydejustering på lyktene og lyktespylere når en skal byge om til xenon.. :P og jeg har jo ikke noe av delene...

 

Men det tar jo bare 10min det å nappe ut xenon pærene og sette i de orginale.. Gjør nokk dette når bilen skal på kontroll.... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg tenkte meg alså, men naiz var det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg tenkte meg alså, men naiz var det :)

 

 

ja, synest det ble bra.. mye bedre lys av det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange Kelvin er dette kitet på da? Kameraet "lures" sikkert litt også, men det så da ganske så mye krafigere ut enn original pærene.. SLiter nemlig med ekstremt dårlig lys i linselyktene på S4`n, og xenon står høyt på ønskelista :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåkelysene lyser fortsatt sammeleis som på de øverste bildet..

Er bare kameraet som fucka opp litt når det fikk xenon rett i linsa..

 

Stemmer det som Hans Petter sier, bio-xenon er for lykter med nærlys og fjærnlys i samme pæra/reflektoren, Men siden dette er rs2 linser så er nærlysa og fjærnlysa hver for seg.. Fjærnlysa sitter lenger mot grillen..

 

 

Er jo biler med orginal bi-xenon selv om det ikke er H4 pærer... altså seperat nær- og fjernlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo biler med orginal bi-xenon selv om det ikke er H4 pærer... altså seperat nær- og fjernlys.

 

Dette for de 'lærde' strides om. Kan ikke så mye om dette. Men har bare forstått det slik at bi-xenon er xenonlys både i nærlys og fjærnlys i samme pæra allà H4. Og de som kun har H4 (det blir nær&fjærn) må evt ha bi-xenon.

Men det er jo mange som kommer med orig. xenon på nærlysa som bruker halogenpærer på fjærnlysa.

 

Men når det gjelder linselyktene til A80 B4 så må man ha to kit for å få xenonlys i begge pærene i lykta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.