#1 Skrevet November 26, 2005 Mener på jeg så en link til en side med kompressor-maper på hele KX serien som Svensk Turboservice har laget. Har prøv å søkt på forumet men fant ikke den siden. Skulle gjerne hatt kompressor-mapen til en KX 450 turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2005 Jeg finner ingen, og har heller aldri funnet noen. Generellt finner jeg null info om disse KX turboene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2005 Jeg finner ingen, og har heller aldri funnet noen. Generellt finner jeg null info om disse KX turboene Er ganske sikker på jeg har sett en side med div. info om denne KX-serien men finner den pokker ikke igjen!!! Har sendt mail med forespørsel om kompressor-map til en KX 450. Sendte mail til Svensk Turboservice tidligere ikveld så vi får se om de sender meg en kompressor-map eller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2005 KKK holder disse tett til brystet...Må omtrent ha "Cosmic Top Secret" sikkerhetsklarering for å se turbohiddenene deres: vinke : KX450 er vel en K26/27 variant med #8 eksoshus...sikkert ikke ulik den MTM bruker på sitt 420hk kit. Fås også med #6 eksoshus(KX400). Off topic Pål F: Hvor mange turboer har du hatt egentlig?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2005 KKK holder disse tett til brystet...Må omtrent ha "Cosmic Top Secret" sikkerhetsklarering for å se turbohiddenene deres: vinke : KX450 er vel en K26/27 variant med #8 eksoshus...sikkert ikke ulik den MTM bruker på sitt 420hk kit. Fås også med #6 eksoshus(KX400). Off topic Pål F: Hvor mange turboer har du hatt egentlig?? KX serien er jo en serie turboer som Svensk Turboservice har laget. Så tror ikke kompressor-map til en slik burde være noe problem. Tja,jeg begynte med en K26/27 så en Turbonetics T04E,KKK KX 500,KKK KX 600,Turbonetics T04E E46,Turbonetics 60-1 og nå en KKK KX450. På tide å roe ned litt kanskje ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2005 Montering snart da eller?? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2005 Montering snart da eller?? hehe Turboen står fortsatt i bilen til han jeg skal kjøpe den av,RS2 sedan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2005 Fikk svar ifra Svensk Turboservice som lager disse KX turboene... Hej, nej det har vi inte. Mvh Turboservice Det var jo et oppklarende svar gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2005 Sjanseløst... Står jo dette på siden deres: "Vi upplever oss som mycket duktiga på att ta fram rätt turbo för rätt motor och uppgift. Detta har vi bevisat med mer än ett 15 tal Europa- och Världsmästerskap i olika racingsammanhang." Har vanskelig for å skjønne hvordan de kan finne rett turbo uten å ha tilgang på dette. Uansett Pål, KX450'en er vel å betrakte som en "stor" 26/27 og disse er det jo mange som har erfaring med...skal du bruke en ferdig chip? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 28, 2005 Hørt med Norsk Turboservice i Porsgrunn om de kan hjelpe deg? De fører KX serien. http://www.turboservice.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2005 Hørt med Norsk Turboservice i Porsgrunn om de kan hjelpe deg? De fører KX serien. http://www.turboservice.no Er jo Svensk Turboservice som "lager" de turboene......Norsk Turboservice er bare en under-avdeling i Norge det. Men jeg sendte nå en mail til de også bare sånn "just in case" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2005 Sjanseløst... Står jo dette på siden deres: "Vi upplever oss som mycket duktiga på att ta fram rätt turbo för rätt motor och uppgift. Detta har vi bevisat med mer än ett 15 tal Europa- och Världsmästerskap i olika racingsammanhang." Har vanskelig for å skjønne hvordan de kan finne rett turbo uten å ha tilgang på dette. Uansett Pål, KX450'en er vel å betrakte som en "stor" 26/27 og disse er det jo mange som har erfaring med...skal du bruke en ferdig chip? Ja var litt overrasket over at de ikke hadde tilgang til kompressor-map til en slik turbo Men men fungerer jo meget bra en slik KX450 da. Jeg skal bruke en chip som er beregnet på en K26/27 med større dyser så det vil nok fungere bra. Håper bare clutchen min holder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2005 Håper bare clutchen min holder Tviler.. tror du vil få sluring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2005 Tviler.. tror du vil få sluring. Time will show,får prøve å unngå rivstarter da. Det blir nok bedre clutch til våren HVIS det ikke skulle gå med org. clutch. Skal ta en telefon til en jeg kjenner som kjenner som jobbet på Norsk Turboservice så får vi se om han kan klare å fremskaffe kompressor-map 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 28, 2005 Skal prate med Tom som jobbet på Norsk Turboservice senere ikveld. Jeg kjøpte en KX600 av han når jeg drev på å bygde 10v turbomotoren min. Så får vi se hva sier til kompressor-map 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 28, 2005 Er jo Svensk Turboservice som "lager" de turboene......Norsk Turboservice er bare en under-avdeling i Norge det. Men jeg sendte nå en mail til de også bare sånn "just in case" Meget klar over det. Det hjelper vanligvis å snakke språket (dvs ikke alltid så enkelt å få info fra svenskene) Skal prate med Tom som jobbet på Norsk Turboservice senere ikveld. Jeg kjøpte en KX600 av han når jeg drev på å bygde 10v turbomotoren min. Så får vi se hva sier til kompressor-map 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 28, 2005 Da har jeg pratet med Tom som jobbet hos Norsk Turboservice. Han sa at hverken KKK eller Holset og div andre turbo-produsenter ikke ga ut noen kompressor-maper på sine turboer. KX serien er jo turboer som er "konstruert" i Sverige og er ganske unike turboer faktisk. Flowpreppet og portet fra "fabrikk". Så jeg får heller klare meg uten kompressor-map på min KX450 turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 28, 2005 Fant en side på nettet med kompressor-maps til div KKK turboer men du må kjøpe et program for å få tilgang til de KKK Turbocharger Compressor Maps TurboCalculator is the fastest and most accurate way to select a turbo for your engine. The following KKK turbo charger compressor flow maps are included with TurboCalculator. KKK K03 Turbo KKK K16 Turbo KKK K24 Turbo KKK K26 Turbo KKK SK26 Turbo KKK RS2 Turbo http://www.turbocalculator.com heter siden og programmet koster 14.95 Us dollar for de som måtte være intressert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 28, 2005 Ligger også noe her,men bare på standard-turboer... http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/turbomap.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 29, 2005 Ligger også noe her,men bare på standard-turboer... http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/turbomap.htm Får heller klare meg uten kompressor-map på gamle-turboen til Harald Vet at den funker bra,men skulle likt å visst hvor mye luft den gir ved visse ladetrykk osv osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...