#1 Skrevet November 26, 2005 skal kjøpe en 200 turbo quattro i morgen, men den har et problem med at den stopper på tomgang. høres jo ut som en vacuum feil, men hvor? er jo så myyye slanger i disse. noen som har noen andre forslag eller noe å bidra med så bare skriv i vei på forrhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2005 Sett trykkluft på luftslangene, så finner man det fort ut. Enig i at det høres ut som en vacuum-feil. Får sikkert ikke så mye turbotrykk før på ganske høyt turtall heller da. Hadde samme problemet på min urq. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2005 Kan være tomgangsskruen og? Hvis det er slikt på 200'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 27, 2005 hvordan vil disse motorene reagere på startgass om den suges inn der det er falsk luft? fått inntykk av at ikke alle biler øker tomgangen av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 27, 2005 hvordan vil disse motorene reagere på startgass om den suges inn der det er falsk luft?fått inntykk av at ikke alle biler øker tomgangen av dette. Kommer vel litt an på. Men generelt er ikke startgass å anbefale har jeg hørt, kan gi veldig høy tenning et lite øyeblikk som kan føre til tenningsbank osv..som sagt bare noe jeg har hørt..Men den vil sannsynligvis starte om du bruker startgass. Har du derimot tilgang til trykkluft er dette den enkleste måten å teste på. Om du skrur tenninga veldig mye opp så vil du sannsynligvis klare å få start (jeg gjorde dette ved et par nødstilfeller), men det vil ikke være kjørbart (du må justere tilbake med en gang, noen ganger stopper motoren da andre ganger ikke). Vet ikke helt hvordan det er med KG-motoren, men på min justerer den tenninga elektronisk slik at motoren reagerer kun på kraftig justering av tenninga, små endringer korrigerer den selv. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 27, 2005 Kommer vel litt an på. Men generelt er ikke startgass å anbefale har jeg hørt, kan gi veldig høy tenning et lite øyeblikk som kan føre til tenningsbank osv..som sagt bare noe jeg har hørt..Men den vil sannsynligvis starte om du bruker startgass. Har du derimot tilgang til trykkluft er dette den enkleste måten å teste på. Om du skrur tenninga veldig mye opp så vil du sannsynligvis klare å få start (jeg gjorde dette ved et par nødstilfeller), men det vil ikke være kjørbart (du må justere tilbake med en gang, noen ganger stopper motoren da andre ganger ikke). Vet ikke helt hvordan det er med KG-motoren, men på min justerer den tenninga elektronisk slik at motoren reagerer kun på kraftig justering av tenninga, små endringer korrigerer den selv. mvh EW nei ikke helt det jeg mener. bilen starter, men jeg tenkte på det å bruke startgassen for å finne lekkasjen mens den går. satt du trykkluft inn på innsugssia på turbon da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 27, 2005 nei ikke helt det jeg mener.bilen starter, men jeg tenkte på det å bruke startgassen for å finne lekkasjen mens den går. satt du trykkluft inn på innsugssia på turbon da eller? Et bilde sier mer enn to ord osv... edit: Det ble veldig lite...kan sende deg på mail om du gir meg adressa di...streken som peker på venstresiden av bildet "sier": Tettes med bunnen av ei halvlitersflaske", mens det til høyre står "trykkluft". mvh vacuumtest 10v turbo2.bmp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2005 da er problemet løst med trykkluft som blei foreslått! var lekasje på en slange å bilen går nå perfekt! takker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 27, 2005 da er problemet løst med trykkluft som blei foreslått! var lekasje på en slange å bilen går nå perfekt! takker. Hvilken slange var det? mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...