Anbefalte innlegg

Har en kamerat som har fått problemer med girkassen sin.

(To kamerater egentlig, samme problem på en A3 også..)

 

Ved pådrag hopper bilen plutselig ut av gir.

Etter det jeg fikk vite lå han i 2 gir og ga full gass, og ved

3500 ca så spratt den plutselig ut av gir.. går ann å kjøre med den med når han gir endel gass så hopper den ut.. han har ikke prøvd så mye på andre gir, og gir ikke på lenger for å ikke ødelegge mer enn nødvendig..

(a3'n hopper ut av 5. gir..)

 

Noen som har formeninger om hva det kan være?

Får ikke dette til å gå helt i hop ut i fra hvordan Miata kassa mi var konstruert ihvertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter slitte "synk" ringer iallefall på den S2 kassa.Hadde akkurat samme problem på min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som holder den i gir er fjerbelastede kiler i syncronmechen og på skifte armene spor som fjærbelastede kuler faller inn i! kan ikke se mange andre grunner. om ikke det er noe mekanisk utslitte drev da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som holder den i gir er fjerbelastede kiler i syncronmechen og på skifte armene spor som fjærbelastede kuler faller inn i! kan ikke se mange andre grunner. om ikke det er noe mekanisk utslitte drev da.

 

det er det jeg mener også, ser ikke helt hvordan krefter skal dytte dette ut av gir med mindre overføringene er blitt "feiljustert"..

forøvrig er det kun på 2. gir, og det finnes ingen form for skraping i girkassen ved giring osv.. virket som en veldig fin kasse fram til i går. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lukter slitte "synk" ringer iallefall på den S2 kassa.Hadde akkurat samme problem på min...

 

hadde du skraping ved kjappe giringer? gjorde du noe med problemet eller byttet du hele skiten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde du skraping ved kjappe giringer? gjorde du noe med problemet eller byttet du hele skiten?

 

Begynte med skraping og trøbbling for å få den i gir ja,spesiellt fra første til andre på høye turtall.

Endte med at jeg holdt på å få revet hånda av meg (litt overdrevet) da den hoppa ut av gir,ville tillutt ikke holde seg i andre gir i det hele tatt.

Det første du kan gjøre er å prøve å bytte girolje,er jo kaldere ute nå og det påvirker alle oljer slik at de vil bli litt tykkere.

Prøv med Castrol TAF-X.

 

Funker ikke det er det bare å bytte kasse,for dyrt å få de overhalt .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg rasa kassa mi skjedde også dette.. men det var i 4 og 5 da... så jeg satt bare å presset på girspaken jeg. (jeg viste at kassa allerede var rasa, og hadde en ny liggende)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står motor/kassen noenlunde i ro ved pådrag?

S2 har jo mekanisk overføring til kasse, og kun et stag så hvis kassen driver å flytter mye på seg under pådrag (gummiforinger) så kan den dra den ut av gir ettersom spaken står i ro i forhold til kassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette har jeg vært borti, og det var synkro.ringen som hadde gått til h.....e på 3.gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki.. får ikke helt det til å virke fornuftig ut i fra konstruksjonen men.. mulig det er litt annen konstruksjon på dette enn på mazda'n :)

 

Noen som har prøvd overhaling, eller koster det vesentlig mer enn bytte? For det er jo ikke akkurat flust av de kassene som ikke skraper lenger virker det som..

Betalte knapt ett par tusenlapper for jobben på mazda'n, men disse girkasse overhalerene tar vel kanskje bare i quattro kasser med ildtang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.