startern slår ikke inn??..:(

Anbefalte innlegg

startern på s6n slår ikke inn: bh :

jeg har vært litt plaget med dette før da jordings kabelen mellom startrellet og startern var eiret vekk men dette ble fikset og har funket til nå og jeg har vært under og sjekket og ledningene er bra?? kan start relet være kaputt?? noen som har vært borti dette før eller som kan vite noe..: gråter : blir bare klikk når jeg vrir nøkkeln akkurat som den skulle være tom for strøm..iriterende sak..: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alle ledningene er bra kan det være at bakstykket ( den elektriske kontakta ) på tenningslåsen din er slitt, eller at starteren er ferdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål om du får spenning ut på den tynne ledningen til starteren når man vrir om nøkkelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok får teste det..takk for hjelpen : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål om du får spenning ut på den tynne ledningen til starteren når man vrir om nøkkelen.

 

Vær obs på at selv om det er spenning ( volt ) der er det ikke sikkert det er strøm ( ampere ) dit. Se tråden: Startproblemer!

Bård Mo-Gregersen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at selv om det er spenning ( volt ) der er det ikke sikkert det er strøm ( ampere ) dit. Se tråden: Startproblemer!

Bård Mo-Gregersen

 

Riktig, men man har da utelukket tenningslåsen og ledninger frem til starteren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig, men man har da utelukket tenningslåsen og ledninger frem til starteren!

 

Nix!! Ledninger kanskje, men ikke bakstykket. Det kan gi spenning men ikke ampere = ingen start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bakstykket er jo iorden når det klikker. er nok sikkert berre å skifte starter. når det klikker er det jo innslaget på starteren som lager lyden!,og når det slår inn so er det jo berre b+ som kan mangle og det gjer den jo ikkje vist den kjukke ledningen fra batteriet til starteren er ok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min starter var sån og, byttet den og alt var i orden. starteren min røk på 230000 km, alt tar kveld til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix!! Ledninger kanskje, men ikke bakstykket. Det kan gi spenning men ikke ampere = ingen start.

 

Tull og vas, jeg er elektriker av yrke så dette vet jeg!

Innslaget på starteren trekker en del strøm (liten motstand). Om det ut av bakstykket på tenningslåsen hadde kommet spenning, ville denne ha nær null volt ved starteren. Dette fordi nesten hele spenningen legger seg over det stedet med mest motstand, og det er ikke magnetspolen i starteren, men bakstykket på tenningslåsen om den er defekt!

 

Om man måler spenning på den tynne ledningen på starteren når man vrir om nøkkelen, da er det i starteren problemet ligger. Måler man ikke spenning kan det bl.a. være bakstykket som er defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tull og vas, jeg er elektriker av yrke så dette vet jeg!

Innslaget på starteren trekker en del strøm (liten motstand). Om det ut av bakstykket på tenningslåsen hadde kommet spenning, ville denne ha nær null volt ved starteren. Dette fordi nesten hele spenningen legger seg over det stedet med mest motstand, og det er ikke magnetspolen i starteren, men bakstykket på tenningslåsen om den er defekt!

 

Om man måler spenning på den tynne ledningen på starteren når man vrir om nøkkelen, da er det i starteren problemet ligger. Måler man ikke spenning kan det bl.a. være bakstykket som er defekt.

 

Ok! Da får dere ha lykke til da veit du! Er VAG mekaniker av yrke og opplevde et slikt problem på en seat. men men... Da det kommer til elektronikk vil jeg tro en elektriker har mest peiling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke innslags rele???

 

Kan jo være dette som har tatt kvelden, nå som kulda har komt....

 

 

Bare en teori, har ingen teknisk bakgrunn: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke innslags rele???

 

Kan jo være dette som har tatt kvelden, nå som kulda har komt....

 

 

Bare en teori, har ingen teknisk bakgrunn: eek :

Jo, det kan utmerket godt være innslaget som går tregt slik at startmotoren ikke begynner å gå rundt. Om det kun klikker når man vrir om nøkkelen er dette mye sannsynlig.

Alternativt kan det være dårlig kontakt mellom batteriet og starteren (jord eller +) slik at spenningsfallet frem til starteren er så stort at den ikke klarer å dra rundt motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nix!! Ledninger kanskje, men ikke bakstykket. Det kan gi spenning men ikke ampere = ingen start.

 

Utsagnet ditt stemmer om man kobler fra ledningen når man måler, men det er da i tillegg nokså umulig å finne feilen om man feilsøker på et ubelastet anlegg!

Om man lar ledningen være tilkoplet på starteren mens man måler vil det bli som jeg forklarer, og man kan da måle seg tilbake til man finner feilkilden.

 

Ok! Da får dere ha lykke til da veit du! Er VAG mekaniker av yrke og opplevde et slikt problem på en seat. men men... Da det kommer til elektronikk vil jeg tro en elektriker har mest peiling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.