Anbefalte innlegg

Ja, Bilen er en 96 modell Passat med 1,9 TDK motor...

 

problemene oppstod når vi hadde satt tilbake dynamoen som ladet dårlig, så skulle vi prøvestarte den, ladet opp batteriet helt, alt fungerer, gløding fungerer, men når jeg vrir nøkkelen i start-posisjon, skjer det ingenting, hverken spenningsdropp eller startmotoren går!

 

Feilsøkte litt, kom fram til at styringsledningen til startmotoren hadde brudd, okei, forkortet den og fremstår uten brudd, ikkenoe skjer, tar jeg ut kontakten og måler spenning i kontakten+jord mens jeg vrir nøkkel = spenning

 

kontakten tilbake på plass + vri nøkkel da skjer det ikke noe, hverken spenning eller start!! motoren starter når vi har nøkkelen i kjøreposisjon, og har en ledning fra + til startmotor, så startmotoren er OK, men styringstrømmen fra tenning til startmotor er problemet, noe formeninger om det??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du har spenning altså VOLT i signalledningen er det ikke sikkert du har strøm altså AMPERE i ledningen. Da vil ikke starteren slå inn. Tipper det er bakstykket ( elektrisk kontakt ) på tenningslåsen din som er ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det er LITE sannsynlig!! for feilen må være mellom tenningslåsen og startmotoren!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk jording, hadde akkurat samme problem og da var det dårlig jording

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det ser kanskje ut som det, når kontakten nede i startmotoren er av fungerer den som den skal, men når den kontakten er på så har den ingen gjennomgang når den belastes! det kan virke som du har rett!!

 

Noe aning på priser på bakstykket??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk jording, hadde akkurat samme problem og da var det dårlig jording

 

Nei, det er første vi sjekket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det ser kanskje ut som det, når kontakten nede i startmotoren er av fungerer den som den skal, men når den kontakten er på så har den ingen gjennomgang når den belastes! det kan virke som du har rett!!

 

Noe aning på priser på bakstykket??

 

Desverre! Tipper rundt en 500 lapp. Opplevde dette på en seat ibiza en gang. Prøvde å bytte starter først og når det ikke hjalp fikk jeg tipset om at det ikke nødvendigvis gikk noen strøm til innslaget selv om det var spenning dit. Byttet deretter tenningsbakstykket og bilen ble i orden. I og med at du skriver at du har sjekket ledninger og at den starter hvis du setter en ledning fra batteri pluss til innslaget tipper jeg det er bakstykket som er def.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk besøk av en kamerat som er mekaniker på Audi senteret her i bergen, han feilsøkte seg opp til bakstykket, men 500 får ikke av meg, siden jeg ikke har godtatt veddemålet :D:D:D:D:D

 

Leverte bilen inn hos møller vest nettopp nå, bor 5 min unna :D

 

kom på 1189,- inkl MVA, synes det var billig i og med at han kameraten min sa at hvis jeg gjorde det sjøl kunne jeg risikere å ødelegge rattlåset, noe jeg ikke tok sjansen på!!

 

Grunnen til at jeg og min far ikke fant feilen 100% er at i haynes boka er el. diagrammet ubrukelig ifølge oss og kameraten min... takker mycket for innlegg og svar!!! håper uansett at det er feilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får vi håpe det hjelper. Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.