Temperatur/termostat "problemer" audi A4 1,8T 95 mod

Anbefalte innlegg

Vil ikke akkurat kalle det noe stort problem, men blir aldri helt klok på temperaturen / termostaten på bilen min..

 

Da jeg kjøpte bilen lå temperaturen på viseren på opp mot max rundt 75 grader men ikke høyere.. Fikk flere tips om at det kunne være temp.føleren.. Bytta den men var akkurat samme..

 

Dro til møller og kjøpte med en orginal termostat og satt inn, men akkurat det samme.. Aldri over 75 grader..

 

Fant en termostat jeg hadde liggende fra en golf 2 eller polo i garasjen, sammenlignet med den orginale termostaten og den passa inn.. Kobla på slange under og blåste for å kjenne om termostaten tetta, og det gjorde den. DA ble temperaturen 90 grader men det tar så lang tid før motoren når 90 grader.. Kan kjøre et kvarter og lengere for at temp skal komme opp mot 90 grader.. Er vel ikke helt normalt at det tar sååå lang tid??

 

Lurer på å stikke å kjøpe en termostat til på møller å sette inn å se om det blir bedre, men er litt skeptisk til det i og med den jeg kjøpte der ikke hjalp noe.. kan det være feil på den jeg kjøpte??

 

I mellomtiden har jeg bytta vannpumpe i forbindelse med reimskifte...

 

Håper noen har noen tips her.. :o Jeg har en teori om at den polo/golf-termostaten lekker litt når det begynner å bli lunk på vannet og at det derfor tar lang tid å varme opp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en ny du,flere jeg vet om som har fått defekte termostater i fra Møller. :o

Min ligger på 90grader konstant,det skal den vell oxo gjøre? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en ny du,flere jeg vet om som har fått defekte termostater i fra Møller. :o

Min ligger på 90grader konstant,det skal den vell oxo gjøre? : klø :

 

 

Hehe.. ja lurer litt på å kjøpe en til fra møller.. skal ligge på 90 grader hele tiden ja.. :) Hvor lang tid tar det før din ligger på 90?

 

Er det mye "mandagsfeil" på nye termostater fra møller eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på min når jeg kjøpte den. Kjøpte ny termostat på jobben ( Hamax ) bytta og etter det ligger den på 90 grader. Fra start etter jeg har vært på jobb om dagen kjører jeg vel omtrent til rundkjøringa i Heradsbygda før den er varm. Blir vel ca 5 min det, med litt varierende belastning. Fra Heradsbygda og ned til Hønefoss går det mye lengre tid fordi bilen da stort sett triller hele veien. Er vel omtrent 90 grader da jeg er i Dalsbråten tenker jeg. Skreiv det sånn da jeg regner med at du er kjent i området.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme på min når jeg kjøpte den. Kjøpte ny termostat på jobben ( Hamax ) bytta og etter det ligger den på 90 grader. Fra start etter jeg har vært på jobb om dagen kjører jeg vel omtrent til rundkjøringa i Heradsbygda før den er varm. Blir vel ca 5 min det, med litt varierende belastning. Fra Heradsbygda og ned til Hønefoss går det mye lengre tid fordi bilen da stort sett triller hele veien. Er vel omtrent 90 grader da jeg er i Dalsbråten tenker jeg. Skreiv det sånn da jeg regner med at du er kjent i området.

 

 

Oki.. Ikke veldig kjent men tror jeg er med deg.. :) Skal jeg satse på at den jeg fikk først på møller var "defekt" å kjøpe en til eller?

 

Hvis du vet hvor Lunner er (toppen av bakka fra jevnaker)? Bor der, og når jeg kommer til jobb er den vel oppe i 80 grader.. Ikke noe stor belastning ned mot jevnaker, men alikevel laaaaaang tid til å bli varm mot hønefoss... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de bakka også kjent som Olimbshellinga? I så fall syns jeg bilen din burde ha nådd 90 grader da du er i Toso omtrent. Tror nok jeg hadde gått for en ny en i og med at du allerede har bytta vannpumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,tar vell ca 5min tenker jeg,kjøp en ny og se.Koster jo ikke all verden de. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er de bakka også kjent som Olimbshellinga? I så fall syns jeg bilen din burde ha nådd 90 grader da du er i Toso omtrent. Tror nok jeg hadde gått for en ny en i og med at du allerede har bytta vannpumpa.

 

 

Ja det stemmer.. :) Virker mere normalt med 90 grader ved toso ja.. Får vel kjøpe en ny termostat en gang til å håpe den er litt bedre enn den andre jeg kjøpte der... :)

 

Bor du forresten i noe leilighet oppe i heradsbygda et sted? Der hvor det er felles parkering under tak mellom blokkene? Var å så på noe leilighet der en gang og da stod bilen din der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget riktig. Fjellvn. 34. Du får ha lykke til med tempen Håkon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget riktig. Fjellvn. 34. Du får ha lykke til med tempen Håkon.

 

Takker! :)

Da vet jeg hvor jeg skal dra hvis det ikke blir noe bedre.. ;) Hehe.. Neida får vel satse på en liten feil på termostaten jeg kjøpte og kline til med en ny en.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem, kjøpte ny "uoriginal" termostat fra Bema. Funka fint etterpå.

 

Forresten, pakninga til termostaten som stod i lå på feil side, det er mulig at dette var problemet, og ikke termostaten. Men jeg satte nå i den nye (som så meget spinkel ut i forhold til den som stod i med 4 ringer på) og la pakninga på rektig side, så ble det greit.

 

Hvor mye måtte du forresten ut med på Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem, kjøpte ny "uoriginal" termostat fra Bema. Funka fint etterpå.

 

Forresten, pakninga til termostaten som stod i lå på feil side, det er mulig at dette var problemet, og ikke termostaten. Men jeg satte nå i den nye (som så meget spinkel ut i forhold til den som stod i med 4 ringer på) og la pakninga på rektig side, så ble det greit.

 

Hvor mye måtte du forresten ut med på Møller?

 

 

Ser ut som det blir ny termostat på meg ja.. Bare få tid en dag til å kjøpe det.. Pendler litt på jobb nå så har ikke sjans til å få kjøpt før fredag tidligst..

 

Husker ikke hvor mye jeg betalte for den jeg, men var ikke gratis for å si det sånn.. Hvor kjøpte du din uorginale??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bema i Grimstad. Rundt 80 kroner var det vel for den. Vil tro du betalte mer enn det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bema i Grimstad. Rundt 80 kroner var det vel for den. Vil tro du betalte mer enn det?

 

Oki.. ja betalte nok litt mere ja.. Lurer på om jeg betalte rundt 2-300 kroner jeg..

 

 

 

 

Hva er det som er best av termostater da? Orginal eller u-orginal?? Skal på julehandel til strømmen og da er det jo kort vei til torshov bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge den holder tett og åpner og lukker når den skal så må det jo være greit. Den jeg kjøpte så spinklere ut og var slappere i fjøra enn den som stod i. Men jeg får rask driftstemp, så den holder tett, og temperaturen holder seg jevnt, så den lukker og åpner seg når den skal. Jeg tror ikke jeg hadde betalt 2-300,- for en med fire ringer på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min motor ble meget mye bedre når den fikk driftstemperatur, jevnere gange og mindre lugging.

Hva er dere andres erfaringer etter skifte av defekt termostat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innbiller meg det jeg også! Tror det er noe i det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om dem har termostat til bilen på torshov på strømmen i morra kjøper jeg der.. Det spiller ikke noe rolle det om den er u-orginal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ikke. De er jo lagd til samme formål så en må jo tro at folka som lager dem har peil på hva de gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ikke. De er jo lagd til samme formål så en må jo tro at folka som lager dem har peil på hva de gjør.

 

 

Får satse på det! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Originale" og "uoriginale" deler kan ofte være samme delen bare med og uten logo på :)

Selv om det ikke er "originalt" så skal de holde tett og åpne når de skal, hvis ikke er det feil på dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk kjøpt termostat her på tirsdag og skiftet den i går.. Var bare -13 grader så jeg frøys ikke i det hele tatt nei.. :rolleye: Men det positive er jo at jeg ENDELIG har fått en termostat som funker da.. : rock : (tror jeg) blir iallefall 90 grader i løpet av 10 minutters kjøring.. Starter aldri bilen uten motorvarmeren så motoren holder vel rundt 40 grader (sett på kode 51 på klimaen)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid godfølelse når slikt ordner seg. Kan du si at du merker noe forskjell på hvordan motoren oppfører seg, Håkon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er godt å få ting i orden ja.. Kan ikke si jeg har merket noe på motoren etter jeg har skiftet.. Har kun kjørt en tur her.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.