åpent filter på 10v turbo? Åpen dump?

Anbefalte innlegg

noen måte å få åpent filter på disse motorne med mekansik innsprut?

og hvordan vil disse oppføre seg med åpen dump?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa... Fjerne innsatsfilteret i boksen og bygge flens for konfilter på utsiden av den kanskje? Spørs på plassen da men. Åpen dump går nok fint da den ikke har luftmengdemåler. Gikk iallfall fint på 240 turboen jeg hadde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kn-insats filter. det er jo veldig trangt hvis du skulle lage noe for å ha konfilter. Åpen dump skal nok ikke være noe problem med k-jet, jeg har en liggende som kommer på når trykket blir oppjustert. NBS selger rør for å sette mellom ic og innsug for å montere dumpen på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa... Fjerne innsatsfilteret i boksen og bygge flens for konfilter på utsiden av den kanskje? Spørs på plassen da men. Åpen dump går nok fint da den ikke har luftmengdemåler. Gikk iallfall fint på 240 turboen jeg hadde.

 

Det er nettop luftMENGDEmåler 10v har da :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså!!! Syns det stod at det var mekanisk k-jetronicsprut jeg men.....

Er vel ikke luftmnegdmåler på den eller? I så fall er den vel ikke mekanisk?

Bensinmengdefordeler er noe annet!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spjeldet som blir presset opp av innsugningslufta på 10V turboene er luftmengdemåler. Det åpner seg rett og slett mer etter hvert som det kommer mer luft. See? Det er helt mekanisk overføring til bensinmengdefordeleren, ikke noe elektronikk, men den måler fremdeles mengden luft.

 

På nyere biler er det luftmassemåler, en elektronisk giver som registrerer hvor mye oksygen det er i lufta som passerer. Det er denne som både er følsom for konfilter med for mye olje, og som kommer ut av tellinga om man bruker åpen dump.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spjeldet som blir presset opp av innsugningslufta på 10V turboene er luftmengdemåler. Det åpner seg rett og slett mer etter hvert som det kommer mer luft. See? Det er helt mekanisk overføring til bensinmengdefordeleren, ikke noe elektronikk, men den måler fremdeles mengden luft.

 

På nyere biler er det luftmassemåler, en elektronisk giver som registrerer hvor mye oksygen det er i lufta som passerer. Det er denne som både er følsom for konfilter med for mye olje, og som kommer ut av tellinga om man bruker åpen dump.

 

hehe som bil mekanikker har jeg aldri hørt om dette før!

En massemåler er kun en tråd som kjøres spenninggjnnom så kjøles den av lufta som fører til viriert motstand i tråden.

Hvordan dette kan måle OKSYGEN innholdet i lufta, ja det sjønner ikke jeg noe av! Tror ikke det stemmer helt. men at den måler LUFTA..... ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe som bil mekanikker har jeg aldri hørt om dette før!

En massemåler er kun en tråd som kjøres spenninggjnnom så kjøles den av lufta som fører til viriert motstand i tråden.

Hvordan dette kan måle OKSYGEN innholdet i lufta, ja det sjønner ikke jeg noe av! Tror ikke det stemmer helt. men at den måler LUFTA..... ja!

Nei du har rett i det, at den ikke måler oksygeninnholdet direkte. Men målingene av lufta som den gjør brukes som grunnlag for å beregne hvor mye oksygen som passerer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har skrudd av luftfilterboksen på disse noen gang da?

ligger spjeldet som føler på lufta i selve boksen eller er boksen skrudd på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har skrudd av luftfilterboksen på disse noen gang da?

ligger spjeldet som føler på lufta i selve boksen eller er boksen skrudd på denne?

boksen er skrud på under mengdemåleren. spjeldet ligger rett under gummibelgen som røret står på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

boksen er skrud på under mengdemåleren. spjeldet ligger rett under gummibelgen som røret står på

så det er mulig å få laget seg en flens på mengdemåleren å montere filteret på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er mulig å få laget seg en flens på mengdemåleren å montere filteret på?

er nok mulig det ja. vet om en som hadde det på en 240 turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett i et innsats-filter og frem med en hull-bor og bor massevis av hull på baksiden av filterboksen.Da får du "åpent" filter. Det er nok den enkleste løsningen vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett i et innsats-filter og frem med en hull-bor og bor massevis av hull på baksiden av filterboksen.Da får du "åpent" filter. Det er nok den enkleste løsningen vil jeg tro.

 

ikke borr på baksida..

Pass på å bor på den sida lufta blir sugd igjennom filteret på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spjeldet som blir presset opp av innsugningslufta på 10V turboene er luftmengdemåler. Det åpner seg rett og slett mer etter hvert som det kommer mer luft. See? Det er helt mekanisk overføring til bensinmengdefordeleren, ikke noe elektronikk, men den måler fremdeles mengden luft.

 

På nyere biler er det luftmassemåler, en elektronisk giver som registrerer hvor mye oksygen det er i lufta som passerer. Det er denne som både er følsom for konfilter med for mye olje, og som kommer ut av tellinga om man bruker åpen dump.

 

 

Blææææhhh. Flisespikking a gitt!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.