#1 Skrevet November 27, 2005 noen måte å få åpent filter på disse motorne med mekansik innsprut? og hvordan vil disse oppføre seg med åpen dump? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 27, 2005 Tjaaa... Fjerne innsatsfilteret i boksen og bygge flens for konfilter på utsiden av den kanskje? Spørs på plassen da men. Åpen dump går nok fint da den ikke har luftmengdemåler. Gikk iallfall fint på 240 turboen jeg hadde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2005 jeg har kn-insats filter. det er jo veldig trangt hvis du skulle lage noe for å ha konfilter. Åpen dump skal nok ikke være noe problem med k-jet, jeg har en liggende som kommer på når trykket blir oppjustert. NBS selger rør for å sette mellom ic og innsug for å montere dumpen på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2005 Tjaaa... Fjerne innsatsfilteret i boksen og bygge flens for konfilter på utsiden av den kanskje? Spørs på plassen da men. Åpen dump går nok fint da den ikke har luftmengdemåler. Gikk iallfall fint på 240 turboen jeg hadde. Det er nettop luftMENGDEmåler 10v har da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2005 Jasså!!! Syns det stod at det var mekanisk k-jetronicsprut jeg men..... Er vel ikke luftmnegdmåler på den eller? I så fall er den vel ikke mekanisk? Bensinmengdefordeler er noe annet!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2005 Spjeldet som blir presset opp av innsugningslufta på 10V turboene er luftmengdemåler. Det åpner seg rett og slett mer etter hvert som det kommer mer luft. See? Det er helt mekanisk overføring til bensinmengdefordeleren, ikke noe elektronikk, men den måler fremdeles mengden luft. På nyere biler er det luftmassemåler, en elektronisk giver som registrerer hvor mye oksygen det er i lufta som passerer. Det er denne som både er følsom for konfilter med for mye olje, og som kommer ut av tellinga om man bruker åpen dump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2005 Spjeldet som blir presset opp av innsugningslufta på 10V turboene er luftmengdemåler. Det åpner seg rett og slett mer etter hvert som det kommer mer luft. See? Det er helt mekanisk overføring til bensinmengdefordeleren, ikke noe elektronikk, men den måler fremdeles mengden luft. På nyere biler er det luftmassemåler, en elektronisk giver som registrerer hvor mye oksygen det er i lufta som passerer. Det er denne som både er følsom for konfilter med for mye olje, og som kommer ut av tellinga om man bruker åpen dump. hehe som bil mekanikker har jeg aldri hørt om dette før! En massemåler er kun en tråd som kjøres spenninggjnnom så kjøles den av lufta som fører til viriert motstand i tråden. Hvordan dette kan måle OKSYGEN innholdet i lufta, ja det sjønner ikke jeg noe av! Tror ikke det stemmer helt. men at den måler LUFTA..... ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2005 hehe som bil mekanikker har jeg aldri hørt om dette før!En massemåler er kun en tråd som kjøres spenninggjnnom så kjøles den av lufta som fører til viriert motstand i tråden. Hvordan dette kan måle OKSYGEN innholdet i lufta, ja det sjønner ikke jeg noe av! Tror ikke det stemmer helt. men at den måler LUFTA..... ja! Nei du har rett i det, at den ikke måler oksygeninnholdet direkte. Men målingene av lufta som den gjør brukes som grunnlag for å beregne hvor mye oksygen som passerer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2005 noen som har skrudd av luftfilterboksen på disse noen gang da? ligger spjeldet som føler på lufta i selve boksen eller er boksen skrudd på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 28, 2005 noen som har skrudd av luftfilterboksen på disse noen gang da?ligger spjeldet som føler på lufta i selve boksen eller er boksen skrudd på denne? boksen er skrud på under mengdemåleren. spjeldet ligger rett under gummibelgen som røret står på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2005 boksen er skrud på under mengdemåleren. spjeldet ligger rett under gummibelgen som røret står på så det er mulig å få laget seg en flens på mengdemåleren å montere filteret på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2005 så det er mulig å få laget seg en flens på mengdemåleren å montere filteret på? er nok mulig det ja. vet om en som hadde det på en 240 turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2005 Sett i et innsats-filter og frem med en hull-bor og bor massevis av hull på baksiden av filterboksen.Da får du "åpent" filter. Det er nok den enkleste løsningen vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 28, 2005 Sett i et innsats-filter og frem med en hull-bor og bor massevis av hull på baksiden av filterboksen.Da får du "åpent" filter. Det er nok den enkleste løsningen vil jeg tro. ikke borr på baksida.. Pass på å bor på den sida lufta blir sugd igjennom filteret på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 28, 2005 Spjeldet som blir presset opp av innsugningslufta på 10V turboene er luftmengdemåler. Det åpner seg rett og slett mer etter hvert som det kommer mer luft. See? Det er helt mekanisk overføring til bensinmengdefordeleren, ikke noe elektronikk, men den måler fremdeles mengden luft. På nyere biler er det luftmassemåler, en elektronisk giver som registrerer hvor mye oksygen det er i lufta som passerer. Det er denne som både er følsom for konfilter med for mye olje, og som kommer ut av tellinga om man bruker åpen dump. Blææææhhh. Flisespikking a gitt!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...