Innstilling fordeler s2 3b

Anbefalte innlegg

Har hatt ute fordeleren på min s2 3b og lurer på hvordan man stiller den inn igjen?

 

På forhånd takk

 

mvh Kenneth

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt ute fordeleren på min s2 3b og lurer på hvordan man stiller den inn igjen?

 

På forhånd takk

 

mvh Kenneth

 

Jeg lurer også på dette! Er det noen som har en oppskrift på dette så vanker det ros!!

 

mvh LHK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren må stilles til topp på sylinder nr 1. Står merke på kamdrevet og på svinghjulet og muligens på svingningsdemperen framme på motoren(den store reimskiva på veivakselen framme på motoren) Fordeleren skal stilles sånn at merket på akslingen flukter med merket på "huset" på fordeleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren må stilles til topp på sylinder nr 1. Står merke på kamdrevet og på svinghjulet og muligens på svingningsdemperen framme på motoren(den store reimskiva på veivakselen framme på motoren) Fordeleren skal stilles sånn at merket på akslingen flukter med merket på "huset" på fordeleren.

 

Er dette det samme som en aan med hall-giver i "fordeler"...??

 

Dersom ja:

 

HVIS du i det hele tatt har disse merkene...

På min aan med "fordeler-hall-giver" var det ingen merker og Jonus fixa resten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren må stilles til topp på sylinder nr 1. Står merke på kamdrevet og på svinghjulet og muligens på svingningsdemperen framme på motoren(den store reimskiva på veivakselen framme på motoren) Fordeleren skal stilles sånn at merket på akslingen flukter med merket på "huset" på fordeleren.

 

Takk for det gutta!! : ja :

Jepp her er bilde fra S2forum også, tar med litt tekst også:

 

---

There is a more accurate way of timing it up too, under the rotor arm is a plastic 'sheild' type thing. Take that off and there is another scribed line that lines up with the one on the dizzy body. BTW those cap clips are a real sod to do.

 

I would also use the mark on the back of the engine. (right hand side as you look at the car) This is more accurate. Be warned that there are two marks on it. Use the one with a '0' next to it.

---

3B_fordelermerker.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.