#1 Skrevet November 28, 2005 Har hatt ute fordeleren på min s2 3b og lurer på hvordan man stiller den inn igjen? På forhånd takk mvh Kenneth 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2005 Har hatt ute fordeleren på min s2 3b og lurer på hvordan man stiller den inn igjen? På forhånd takk mvh Kenneth Jeg lurer også på dette! Er det noen som har en oppskrift på dette så vanker det ros!! mvh LHK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2005 Motoren må stilles til topp på sylinder nr 1. Står merke på kamdrevet og på svinghjulet og muligens på svingningsdemperen framme på motoren(den store reimskiva på veivakselen framme på motoren) Fordeleren skal stilles sånn at merket på akslingen flukter med merket på "huset" på fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2005 Motoren må stilles til topp på sylinder nr 1. Står merke på kamdrevet og på svinghjulet og muligens på svingningsdemperen framme på motoren(den store reimskiva på veivakselen framme på motoren) Fordeleren skal stilles sånn at merket på akslingen flukter med merket på "huset" på fordeleren. Er dette det samme som en aan med hall-giver i "fordeler"...?? Dersom ja: HVIS du i det hele tatt har disse merkene... På min aan med "fordeler-hall-giver" var det ingen merker og Jonus fixa resten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2005 Motoren må stilles til topp på sylinder nr 1. Står merke på kamdrevet og på svinghjulet og muligens på svingningsdemperen framme på motoren(den store reimskiva på veivakselen framme på motoren) Fordeleren skal stilles sånn at merket på akslingen flukter med merket på "huset" på fordeleren. Takk for det gutta!! Jepp her er bilde fra S2forum også, tar med litt tekst også: --- There is a more accurate way of timing it up too, under the rotor arm is a plastic 'sheild' type thing. Take that off and there is another scribed line that lines up with the one on the dizzy body. BTW those cap clips are a real sod to do. I would also use the mark on the back of the engine. (right hand side as you look at the car) This is more accurate. Be warned that there are two marks on it. Use the one with a '0' next to it. --- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...