Anbefalte innlegg

Har søkt på forumet å leita litt etter justering av diff på 2.3 Coupe Quattro. Er det noen som har gjort dette før? Noen som kan forklare hva som skal gjøres? Har jobba med et par differensialer før, men aldri VAG sine.

 

Takker for svar ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slark mellom pinjong og kronhjul da eller? Skal evt. chimses. Mål på klaringer veit jeg ikke men, et vag verksted burde kunne hjelpe deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slark mellom pinjong og kronhjul da eller? Skal evt. chimses. Mål på klaringer veit jeg ikke men, et vag verksted burde kunne hjelpe deg.

 

Regner med det er slakk mellom pinjong og kronhjulet ja. Er ofte der det pleier å ligge. Er selv bilmekaniker hos Volkswagen (Peder S. Fjetland) (Har Audi og VW hver for oss her i stavanger :P). Har derfor ikke vært borti noe særlig av Quattro systemet. Er bare så lat at jeg ikke har orket å gå de 500hundre meterne bort til audi enda å hentet litteraturen :P Får se om jeg får gjort det en dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he... nei må ikke slite seg ut heller :P Da ordner det seg nok. Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er slakk mellom pinjong og kronhjulet ja. Er ofte der det pleier å ligge. Er selv bilmekaniker hos Volkswagen (Peder S. Fjetland) (Har Audi og VW hver for oss her i stavanger :P). Har derfor ikke vært borti noe særlig av Quattro systemet. Er bare så lat at jeg ikke har orket å gå de 500hundre meterne bort til audi enda å hentet litteraturen :P Får se om jeg får gjort det en dag.

 

 

Vi andre er mer enn lykkelige for all info du måtte klare å spore opp rundt emnet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :)

Skal se om jeg ikke får orden på det etterhvert, så kan jeg evt legge ut info etterpå for anndre interesserte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk til slutt rota frem de gamle verkstedhånbøkene. Leita frem og tilbake, men var ikke rare informasjonen som stod der. Stod bittelitt om et par mål på pinjong og kronhjul, men med mine øyne klarte jeg ikke å finne noe om selve justeringa desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke veldig dreven på dette her, men det går vel ut på å chimse lagerskålene på lagre for pinjongen. Ved ¨flytte på denne vil klaringen mellom dreva bli større/mindre alt ettersom. Det man må vite er hvor stor klaring det skal være og måle hva det faktisk er. Ut ifra dette kan man beregne tykkelsen på chimsen. Skal ikke påstå at disse opplysningene er helt korrekt men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står beskrevet i Bentley-boka til min Type 85, men jeg forstår ikke så mye av det som står skrevet her... Kort fortalt så skal man bruke en kombinasjon av VW-verktøy for å måle hvor mye glipp det er, for deretter å installere shims i korrekt tykkelse. Jeg kan prøve å fotografere sidene i morgen, hvis det er av interesse. Har bare ikke tid nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står beskrevet i Bentley-boka til min Type 85, men jeg forstår ikke så mye av det som står skrevet her... Kort fortalt så skal man bruke en kombinasjon av VW-verktøy for å måle hvor mye glipp det er, for deretter å installere shims i korrekt tykkelse. Jeg kan prøve å fotografere sidene i morgen, hvis det er av interesse. Har bare ikke tid nå.

 

Setter stor pris på det : rock :

Sikkert flere her inne som heller ikke har noe imot informasjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fra Bentley-manualen til Type 81/85, men så vidt husker så er vel bak-diffen lik som på type 89 og B4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du justert det? Mye jobb? er det mulig å måle uten spesialverktøy?

 

Hadde trodd at det var noen foringer e.l. på min som gjorde slakken. Men sjekka det i dag..mellomakselen kan vries ca.2cm når bilen står på hjulene. Så sjekka jeg på delebilen, å der var det jo tilnærmet ingen slakk..

 

Så hadde vært greit hvis jeg slapp å bytte diff. spesielt med tanke på hvis utvekslinga ikke er lik...må jo bytte kassen å da..har ikke sjekka kodene da men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må melde meg interissert her jeg også. Har slakk i diffen.: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.