#1 Skrevet November 28, 2005 Har søkt på forumet å leita litt etter justering av diff på 2.3 Coupe Quattro. Er det noen som har gjort dette før? Noen som kan forklare hva som skal gjøres? Har jobba med et par differensialer før, men aldri VAG sine. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2005 Slark mellom pinjong og kronhjul da eller? Skal evt. chimses. Mål på klaringer veit jeg ikke men, et vag verksted burde kunne hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2005 Slark mellom pinjong og kronhjul da eller? Skal evt. chimses. Mål på klaringer veit jeg ikke men, et vag verksted burde kunne hjelpe deg. Regner med det er slakk mellom pinjong og kronhjulet ja. Er ofte der det pleier å ligge. Er selv bilmekaniker hos Volkswagen (Peder S. Fjetland) (Har Audi og VW hver for oss her i stavanger ). Har derfor ikke vært borti noe særlig av Quattro systemet. Er bare så lat at jeg ikke har orket å gå de 500hundre meterne bort til audi enda å hentet litteraturen Får se om jeg får gjort det en dag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2005 He he... nei må ikke slite seg ut heller Da ordner det seg nok. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2005 Regner med det er slakk mellom pinjong og kronhjulet ja. Er ofte der det pleier å ligge. Er selv bilmekaniker hos Volkswagen (Peder S. Fjetland) (Har Audi og VW hver for oss her i stavanger ). Har derfor ikke vært borti noe særlig av Quattro systemet. Er bare så lat at jeg ikke har orket å gå de 500hundre meterne bort til audi enda å hentet litteraturen Får se om jeg får gjort det en dag. Vi andre er mer enn lykkelige for all info du måtte klare å spore opp rundt emnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2005 Hehe Skal se om jeg ikke får orden på det etterhvert, så kan jeg evt legge ut info etterpå for anndre interesserte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 1, 2005 Fikk til slutt rota frem de gamle verkstedhånbøkene. Leita frem og tilbake, men var ikke rare informasjonen som stod der. Stod bittelitt om et par mål på pinjong og kronhjul, men med mine øyne klarte jeg ikke å finne noe om selve justeringa desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 1, 2005 Er ikke veldig dreven på dette her, men det går vel ut på å chimse lagerskålene på lagre for pinjongen. Ved ¨flytte på denne vil klaringen mellom dreva bli større/mindre alt ettersom. Det man må vite er hvor stor klaring det skal være og måle hva det faktisk er. Ut ifra dette kan man beregne tykkelsen på chimsen. Skal ikke påstå at disse opplysningene er helt korrekt men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 1, 2005 Det står beskrevet i Bentley-boka til min Type 85, men jeg forstår ikke så mye av det som står skrevet her... Kort fortalt så skal man bruke en kombinasjon av VW-verktøy for å måle hvor mye glipp det er, for deretter å installere shims i korrekt tykkelse. Jeg kan prøve å fotografere sidene i morgen, hvis det er av interesse. Har bare ikke tid nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2005 Det står beskrevet i Bentley-boka til min Type 85, men jeg forstår ikke så mye av det som står skrevet her... Kort fortalt så skal man bruke en kombinasjon av VW-verktøy for å måle hvor mye glipp det er, for deretter å installere shims i korrekt tykkelse. Jeg kan prøve å fotografere sidene i morgen, hvis det er av interesse. Har bare ikke tid nå. Setter stor pris på det Sikkert flere her inne som heller ikke har noe imot informasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 2, 2005 Her er bilder. Bare klikk på linken her, så er det linker til bilder av sidene i full størrelse, slik at dere kan lese teksten ordentlig. http://perlindgren.tripod.com/Differensial/index.html Husk å lagre sidene så har dere de til senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2005 Her er bilder. Bare klikk på linken her, så er det linker til bilder av sidene i full størrelse, slik at dere kan lese teksten ordentlig. http://perlindgren.tripod.com/Differensial/index.html Husk å lagre sidene så har dere de til senere Og det der er bilder fra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 2, 2005 Det er fra Bentley-manualen til Type 81/85, men så vidt husker så er vel bak-diffen lik som på type 89 og B4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 3, 2005 Takker og bukker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 31, 2006 Har du justert det? Mye jobb? er det mulig å måle uten spesialverktøy? Hadde trodd at det var noen foringer e.l. på min som gjorde slakken. Men sjekka det i dag..mellomakselen kan vries ca.2cm når bilen står på hjulene. Så sjekka jeg på delebilen, å der var det jo tilnærmet ingen slakk.. Så hadde vært greit hvis jeg slapp å bytte diff. spesielt med tanke på hvis utvekslinga ikke er lik...må jo bytte kassen å da..har ikke sjekka kodene da men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 12, 2007 Må melde meg interissert her jeg også. Har slakk i diffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...