#1 Skrevet November 28, 2005 Noen som veit hvor store dekk og felger man kan få på A4 TsQ fra 1998? Da jeg skulle kjøpe nye sommerdekk hos Sharif i sommer, sa han at 225 var det breieste jeg kunne få på uten at det skraper inni på bakhjula, når jeg kjører over f.eks fartsdumper.... Syntes dette høres litt rart ut, siden det ser ut som det er plass til bredere dekk?! Har org RS4 225/40-18", men kunne tenke meg å bruke disse som vinterfelger, og heller kjøpe 19/20"- til sommmer: rock : , men f.eks 20" med 225 finnes vel så å si ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2005 De finnes etterhvert ganske mange dekk i 20" og 225 bredde. Det du skal ha til din er 225/30-20 på 8" bred felg. At du omentrent bare kan stå på nærmeste bensinstasjon og vise fram bilen etterpå er nå en sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2005 ok, takker for svar! Så du mener at 20" blir i største laget, hvis en skal kunne bruke bilen?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2005 Det kommer jo helt an på hvordan veistandaren er i området der du bor. Det blir jo veldig lite gummi mellom felgen å veien, og skulle du kjøre borti et hull så er de jo veldig lett å få skjeve felger. Når man bruker bilen en del så er faktisk 18" nesten litt i overkant de og. Blir stivt å lett for å få urunde felger. Kommer jo helt an på hvilke felger man kjøper og da. Vil tippe OZ, BBS etc holder mye bedre en de felgene du får kjøpt i ferdige pakker. Men så blir de jo ekstra ergelig hvis du smeller nedi et hull og slår dem skjeve. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...