Pussig clutch på Passat Syncro

Anbefalte innlegg

Har fått tak i meg en Passat Syncro (32B), og denne har en merkelig clutch... Når pedalen trykkes inn så må jeg helt "i bånn" for å får clutchen til å slippe og løse ut, og bare jeg slipper clutchen ut 0,001 mm så begynner den å ta....

I tillegg kommer ikke pedalen ut av seg selv, må vippe den ut med foten (men da kommer den til gjengjeld som et skudd.:confused:

 

Regner med at det er hydraulisk system for denne clutchen, men er det noen måte å få justert dette på ?!?! :confused:

 

Eller er det andre ting som kan være gåent?? Utløserlager? Hydrauliske sylindre? Alle gode tips mottas med takk:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på min gamle 32B GT. Det er nok på tide med bremsevæskebytte, og ja, den kan justeres. Fikk ikkje gjort dette på min før eg måtte selge den. Lykke til!!! Kule biler er det!!!

 

Stein H.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan justeres denne da? Må du på slavesylinderen som sitter oppå girkassa for å få gjort dette da?? Dvs. under bilen og oppå kassa?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det høres ut som om fjærene på trykkdisken til clutchen har bøyd seg og blitt slakke jeg. Da er det liksom ikke noe som presser utløserlageret tilbake skikkelig og den vil ha et grippunkt tilsvarende din beskrivelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre Espen, eg vet ikkje mer. Men kan være så mye, men går jo på samme væske som bremsene da. Mine var dårlige i tillegg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hyd. cluch på denne ja...

Sjekk om det er luft i systemet, eller om kansje slave cylinder er defekt?

Pedalen kan justeres. Det er et gjenget stag i "pedal enden"

 

Det er også en fjær som spennes når du trykker inn cluch. Den virker slik at den faktisk hjelper deg å trykke cluch inn fra mitten av pedalvandring og innover, men presser ut pedalen fra mitten av pedalvandring og utover.

cluch pedal fjær.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.