#1 Skrevet November 28, 2005 Hei. Har en golf 3 GTI 8v som jeg synes tar alt for lang tid før den når 90 grader. Nå når temperaturen ligger på rundt 0 grader ute så tar det opp til 20-25 med kjøring før den har driftstemperatur (rundt 90 grader) Hva kan dette komme av? Ha skiftet termostat, temperaturgiver og radioator giver i sommer! Termostaten er fra biltema, mens det andre er fra møller! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2005 Har det samme på min.. Skal kjøpe ny termostat å prøve å se til helga eller noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2005 Kommer det vann inn i ekspansjonstanken fra den tynne slangen da motoren går og er varm da? Hvis du ikke får vann inn her igjen da du evt ruser den litt er muligens vannpumpa defekt og vannet sirkulerer ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 28, 2005 Heisann. Gjelder dette TDI også? Eller tar det lenger tid for en diesel å få varme? Min første diesel serru... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 28, 2005 hmm jeg aner ikke om det kommer vann opp den tynne slangen. Hvordan skal jeg se det? Kan kjenne om den er varm i morgen etter en kjøretur. Men det blir den vel uansett pga varm damp? Eller så bytta jeg også registerreim og alle de andre reimene i sommer. Uten å bytte vannpunpe. Men jeg tror vannpumpa er byttet for ikke så lenge siden fordi jeg var ganske blank og fin!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 28, 2005 Ang vannsirkulering gjelder det samme. Ellers bruker en dieselbil MYE lenger tid på å nå driftstemp spesielt på tomgang/ingen motorbelastning. Dette fordi mengden diesel som tilføres ved forbrenningen er så liten at det ikke gir mye varme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 28, 2005 Takk Bent Owe!!! Du er god å ha i kveld!!! Hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 28, 2005 hmm jeg aner ikke om det kommer vann opp den tynne slangen. Hvordan skal jeg se det? Kan kjenne om den er varm i morgen etter en kjøretur. Men det blir den vel uansett pga varm damp? Eller så bytta jeg også registerreim og alle de andre reimene i sommer. Uten å bytte vannpunpe. Men jeg tror vannpumpa er byttet for ikke så lenge siden fordi jeg var ganske blank og fin!! Skru av lokket å se ned i beholderen. Hvis det skjer noe nedi der da du gasser litt (få noen til å hjelpe deg) sirkulerer det antakelig. Er det ingen reaksjon kan du prøve å ta av slangen på tanken. Kommer det ikke noe da heller tyder det på at pumpa er def. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 28, 2005 Takk Bent Owe!!! Du er god å ha i kveld!!! Hehe... Bare hyggelig! Godt å høre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 28, 2005 Skru av lokket å se ned i beholderen. Hvis det skjer noe nedi der da du gasser litt (få noen til å hjelpe deg) sirkulerer det antakelig. Er det ingen reaksjon kan du prøve å ta av slangen på tanken. Kommer det ikke noe da heller tyder det på at pumpa er def. Du skal få en STOR TAKK av meg også Ikke mange som tar seg tid å svare så sent Skal prøve på dette. Håper at det er vannpumpa som er problemet. Men på en annen side så er det dumt for da må jeg av med registeret. Noe som ikke er en jobb for meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2005 Bare hyggelig det veit du. Håper det løser seg. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...