#1 Skrevet November 29, 2005 - Hinder for utsikt fra førerplass, film på vinduer foran - Montert uorginal xenon - For høy CO, 7,2 - Fukt i lykt foran, 2 mnd'er gammel Dem ba meg rive av filmen på rutene foran, som jeg betalte 2500 for å få lagt på i august Noen som vet en måte å lure seg unna dette på ? cognac til verksmesteren ? Måtte røske ut ettermonteringsxenonen min, å vise bilen med originalpærer. Dem skulle muligens bytte den nye lykta som var full av fukt.. Så fikk jeg en boks med noe gurgas jeg skulle ha på tanken for å bli kvitt sot som visstnokk gjorde at jeg hadde så høy co Kan ikke akkurat påstå at jeg daukjører bilen, kan det være chip som gjør dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2005 prøv og få lånt deg vinduer som du kan sette in i mellomtiden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2005 - Hinder for utsikt fra førerplass, film på vinduer foran- Montert uorginal xenon - For høy CO, 7,2 - Fukt i lykt foran, 2 mnd'er gammel Dem ba meg rive av filmen på rutene foran, som jeg betalte 2500 for å få lagt på i august Noen som vet en måte å lure seg unna dette på ? cognac til verksmesteren ? Måtte røske ut ettermonteringsxenonen min, å vise bilen med originalpærer. Skulle muligens bytte den nye lykta som var full av fukt.. Så fikk jeg en boks med noe gurgas jeg skulle ha på tanken for å bli kvitt sot som visstnokk gjorde at jeg hadde så høy co Kan ikke akkurat påstå at jeg daukjører bilen, kan det være chip som gjør dette ? er det diesel bilen du har vist? mekanikkeren må være idiot i såfall!! skal ikke ta co måling på diesel lengre! bare om det ryker veldig svart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2005 Oppskrift på godkjent bil: Sett deg inn i bilen, Start den, Kjør til Kåringen, Kjør den inn i hallen. EU OK! ! ! ! ! ! ! kan jo selvfølgelig bestille time først da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2005 er det diesel bilen du har vist? mekanikkeren må være idiot i såfall!! skal ikke ta co måling på diesel lengre! bare om det ryker veldig svart. 2,5TDI ja... hmm.. er du nå sikker på dette? Regner med Møller vet hva de holder på med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 29, 2005 Oppskrift på godkjent bil: Sett deg inn i bilen, Start den, Kjør til Kåringen, Kjør den inn i hallen. EU OK! ! ! ! ! ! ! kan jo selvfølgelig bestille time først da... Haha... Kåringen ? i en "svart" garasje? can u fix ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 29, 2005 Der alle godkjenner bilene sine, inkludert meg selv... Jeg skal ordne mobil nummeret til han, viss du er interessert? 100% sikkert at den blir godkjent da, uten feil Er jo en ny bil får fåkks seik.. legg meg til på msn: rjg@sktv.no EDIT: Ikke det at han gjør noe ulovelig bare for å nevne det (sånn at ikke andre skal missforstå) Er bare det at han ikke er så JÆVLA vanskelig som andre har en tendens til å være.. Pappa godkjente nettopp sin bil der uten feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 29, 2005 Ble du veldig overrasket da du fikk anmerkning på ettermontert xenon og solfilm på siderutene foran? Er jo å be om bråk det der Skal man slippe igjennom med det så må du enten ta kontrollen hos noen du kjenner, eller at du er heldig å få en "kontrollør" som ikke er så nøye. Sistnenvte tror jeg hører med til sjeldenheten da de fleste ikke tør å se igjennom fingrene pga faren for etterkontroll fra litt høyere makter. Anyway.. få lånt deg ett par sideruter når du skal vise den igjen. Er en ganske smal/kjapp sak å skifte sideruter på passelaten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 29, 2005 Ble du veldig overrasket da du fikk anmerkning på ettermontert xenon og solfilm på siderutene foran? Er jo å be om bråk det der Skal man slippe igjennom med det så må du enten ta kontrollen hos noen du kjenner, eller at du er heldig å få en "kontrollør" som ikke er så nøye. Sistnenvte tror jeg hører med til sjeldenheten da de fleste ikke tør å se igjennom fingrene pga faren for etterkontroll fra litt høyere makter. Anyway.. få lånt deg ett par sideruter når du skal vise den igjen. Er en ganske smal/kjapp sak å skifte sideruter på passelaten. Eller så går det an å ringe rundt å høre om hva de sier om proff soting hos de forskjellige verkstedene. Hvis du bare lover å si at du har satt det på etter at du hadde eu godkjenning. Samme gjelder jo med ettermontert xenon... kan spare deg for mye arbeid og ikke minst $$ på å ta noen tlf... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 29, 2005 er det diesel bilen du har vist? mekanikkeren må være idiot i såfall!! skal ikke ta co måling på diesel lengre! bare om det ryker veldig svart. I forhold til pk så skal alle diselmotorer måles på avgass etter 1980. Måles ikke CO men røyk tetthet. Biler med turbo kan ha opp til 3,0, og biler uten turbo kan ha 2,5.... Så mekanikkern har nok gjort dette riktig. Årsaken kan være chipen... Kan forsøke å ruse motoren max. Det bruker ialle fall jeg. Har prøvetur,får så å måle... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 29, 2005 de må jo selvølgilig følge de reglene de har å gå etter da. de mister jo tross alt "bevilgninga" si dersom de slipper gjennom alt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 29, 2005 Ble du veldig overrasket da du fikk anmerkning på ettermontert xenon og solfilm på siderutene foran? Er jo å be om bråk det der Skal man slippe igjennom med det så må du enten ta kontrollen hos noen du kjenner, eller at du er heldig å få en "kontrollør" som ikke er så nøye. Sistnenvte tror jeg hører med til sjeldenheten da de fleste ikke tør å se igjennom fingrene pga faren for etterkontroll fra litt høyere makter. Anyway.. få lånt deg ett par sideruter når du skal vise den igjen. Er en ganske smal/kjapp sak å skifte sideruter på passelaten. Er jo ikke veldig overasket egentlig, men har aldri hatt problemer med mildt sota ruter på eu-kontroller tidligere... trodde ikke det var deres problem Forglemmelse av meg å ikke ta ut xenon-kittet... Fikk en lang avhandling på hvorfor de ikke kunne se gjennom fingrene på dette, de hadde vist skjerpet inn kontrollen på verksteder osv.. Forundrer meg egentlig over at de ikke sa noe på senkesettet, står verken i vognkort - eller ligger noe TÜV godkjenning i bilen.. Får se hva jeg gjør videre... henger ikke passat vinduer på trærne rundt her akkurat... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 29, 2005 Der alle godkjenner bilene sine, inkludert meg selv... Jeg skal ordne mobil nummeret til han, viss du er interessert? 100% sikkert at den blir godkjent da, uten feil Er jo en ny bil får fåkks seik.. legg meg til på msn: rjg@sktv.no EDIT: Ikke det at han gjør noe ulovelig bare for å nevne det (sånn at ikke andre skal missforstå) Er bare det at han ikke er så JÆVLA vanskelig som andre har en tendens til å være.. Pappa godkjente nettopp sin bil der uten feil. Lagt til i msn.. send over nr så får vi se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 29, 2005 Forundrer meg egentlig over at de ikke sa noe på senkesettet, står verken i vognkort - eller ligger noe TÜV godkjenning i bilen.. Dette er det punktet som har blitt hardest innskjærpet de siste årene så det må nok kun være at de ikke har sett at bilen er senket. Har du chip eller plugin box? Dersom box så forklarer vell det CO verdien og tilsotinga... PS: Har du allerede fått mangellapp, er det egentlig galematias dersom en annen "friskmelder" den uten grunn. Isåfall er det bare spm om tid før han blir tatt da de færreste klarer å drive business på en slik måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 29, 2005 angående den ene lykten din med fukt i.. Du tar bare å napper ut pæra, tar en hårføner å føner inni lykten før du skal inn.. blir god som ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 30, 2005 angående den ene lykten din med fukt i.. Du tar bare å napper ut pæra, tar en hårføner å føner inni lykten før du skal inn.. blir god som ny Joda, er klar over det... men lykta ble levert ny fra Møller for 2 mnd siden, så da forlangte jeg at de bytter den Får se hva som skjer der da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 30, 2005 Dette er det punktet som har blitt hardest innskjærpet de siste årene så det må nok kun være at de ikke har sett at bilen er senket. Har du chip eller plugin box? Dersom box så forklarer vell det CO verdien og tilsotinga... PS: Har du allerede fått mangellapp, er det egentlig galematias dersom en annen "friskmelder" den uten grunn. Isåfall er det bare spm om tid før han blir tatt da de færreste klarer å drive business på en slik måte. Er TS-chip som står på bilen, helte på den flasken jeg fikk - og fyllte full tank. Virket som den gikk bedre etterpå iallfall.. Har tenkt samme tanke som deg ja, kanskje dumt at bilen plutselig blir friskmeldt av en annen. Men er isåfall ikke mitt problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 30, 2005 godkjenn alltid bilen en plass der dem ikke har noen grunn til å finne mye tull på bilen din f.eks NAF. Et bilverksted vil jo finne feil og tjene penger på deg i samme slengen. Neppe mye å tjene på selve EU kontrollen. Samme gjelder jo merkeverskteder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 30, 2005 Jeg har alltid tatt kontrollen hos de høye herrer selv - hos Statens Vegvesen (Biltilsynet), de slapp gjennom ettermontert xenon og har et sunt forhold til hva som går greit og hva som ikke går greit. Ikke så billige, men har peiling, og man får være med under kontrollen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 25, 2005 Å levere bilen til eu-kontroll hos naf er det verste ein kan gjøre!!! jobber på versted selv og har fått inn div repp etter eu kontroll fra naf.Har hatt inn biler som har vert hos naf i førde som eg har slept ut av verstedet uten å reparert feila som dei har anmerka fordi det har vert heilt¨på tryne!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 26, 2005 Er TS-chip som står på bilen, helte på den flasken jeg fikk - og fyllte full tank. Virket som den gikk bedre etterpå iallfall.. Hva var den flasken for noe, da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 29, 2005 Er TS-chip som står på bilen, helte på den flasken jeg fikk - og fyllte full tank. Virket som den gikk bedre etterpå iallfall.. Hva var den flasken for noe, da?? Tunap tror jeg det heter.. Fyllte på en flaske, kjørte opp en tank diesel. Så kjørte jeg en halvtime i 1. gir på 3500 rpm, for så inn til måling. Hadde da 5,2 i co... Er litt rådløs akkurat nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 29, 2005 Tunap tror jeg det heter.. Fyllte på en flaske, kjørte opp en tank diesel. Så kjørte jeg en halvtime i 1. gir på 3500 rpm, for så inn til måling. Hadde da 5,2 i co... Er litt rådløs akkurat nå... Det måles fortsatt ikke CO på dieselmotorer på PKK. Men det måles røyktetthet (opasitet). Så at du har 5,2 i røykgass stemmer nok. Kravet er som tidligere nevt i denne tråden > 3,0 på en turbodiesel (> 1,5 på biler som tilfredstiller avgasskrav etter EU4/EU5 normen) og > 2,5 på en sugediesel (> 1,5 på biler som tilfredstiller avgasskrav etter EU4/EU5 normen). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 30, 2007 Så kjørte jeg en halvtime i 1. gir på 3500 rpm, for så inn til måling. Var ikke det jævlig kjedelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 30, 2007 Var ikke det jævlig kjedelig? 2 år siden, så han husker det nok ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...