Passat (1988-1993, 1.8) Koker, termostat som har tatt kvelden?

Anbefalte innlegg

På vei til jobb startet bilen å koke, fikk fylt noe vann på og kommet meg på jobb, men nivået var laaangt under det det skulle vært.

Etter jobb fikk jeg fylt på mer frostveske og vann, men temperaturen på motoren bare steg opp over, ingen varme i varmeapparat.

Kan det være noen andre ting enn termostaten som har tatt kvelden her eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpa kanskje? I værste fall toppakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpa kanskje? I værste fall toppakning.

Min var sånn å da var det begge deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, noen måte å sjekke vannpumpa på uten å skru den ut (bilen står på jobb, ikke beste plass å stå å skru..:( )

eller så får det bli henger...:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om det kommer vann i den lille slangen på ekspansjonstanken da bilen går og har varm motor. Det skal det gjøre da vannet sirkulerer. Ellers er det to tråder litt lengre ned på denne siden som omhandler mye av det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, mener at det ikke kommer noe vann i den, så er nok ikke noe sirkulasjon her nei.

Peiling på om det er skadelig å kjøre den om jeg tar det i etapper og passer på motor temperatur?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke skadelig om du tar det med ro og sjekker tempen ikke over 100 grader . men den viser ikke riktig når det ikke er sirkulasjon på vannet tenker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.