Håndbrekk setter seg fast i kulda! (Audi B4q)

Anbefalte innlegg

Som topic sier så setter brekket seg når det er kulde grader ute..

Skivene bak blir glødene!

Er det vaierne som er problemet eller kan det være noe annet?

Sikkert noen har som vært borti dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ha kommet fuktighet i strømpa til vaieren, slik at vaieren blir sittende fast inne i strømpa. Normalt sett skal du se dette ved at gummibelgene på hver side av strømpa har ramlet av eller er sprukne, evt at strømpa selv har sprukket en eller annen plass.

Alternativ er det jo kaliperne som kan henge, men da burde de hatt det allerede før det ble minusgrader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg tenkte på ja..

Er det bare å bytte vaierne da? Eller går det ann å smøre de med noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke de koster så veldig mye (2-300,-/stk) så jeg ville nok bare bytta de. Hvis du greier å tørke de helt og smøre opp med ett eller annet er det jo bare et tidsspørsmål før noe fukt greier å trenge inn på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar av bakhjul og hekter av vaier så kan du kjenne om veieren glir lett i strømpa eller ikke (er sånn på S2'n min i hvertfall, tror det skal være ganske likt). Greit å sjekke før man bestiller nye. Ville ikke utelukke kaliperene helt.

Det er kalt oppi 'dalen skjønner jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke de koster så veldig mye (2-300,-/stk) så jeg ville nok bare bytta de. Hvis du greier å tørke de helt og smøre opp med ett eller annet er det jo bare et tidsspørsmål før noe fukt greier å trenge inn på nytt.

 

Er nok best å bytte de ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tar av bakhjul og hekter av vaier så kan du kjenne om veieren glir lett i strømpa eller ikke (er sånn på S2'n min i hvertfall, tror det skal være ganske likt). Greit å sjekke før man bestiller nye. Ville ikke utelukke kaliperene helt.

Det er kalt oppi 'dalen skjønner jeg.

 

Har vært 10-15 minus her nå ja.. Men problemet kommer så fort det er minus.

Greit å sjekke veieren før man bestiller ja..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt at handbrekket fryser når det er vinter her i nord iallefall. Så her oppe bruker vi ikke handbrekket når vi parkerer\setter bilene fra oss. Stoler på at giret holder + unngår å parkere i allt for bratte bakker. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Ettersom brekk-slædd sesongen er i gang, er jo dette et kjent problem for de fleste "jordfres-eiere".....

Men her er det grunn til å arrestere umiddelbart da du jo har quattro Lars og ikke strengt tatt behøver å brekke for å vippe ut stjerten...." (Leses på Glenn Rodney vis...: smil : )

 

Det er bare å gire ned, kline til....og "styre" med høyrefoten gjennom svingen..

 

Håper jeg også snart er klar til å være med på moroa....:)

 

Go quattro, go quattro..: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.