#1 Skrevet Januar 3, 2005 Låner denne tråden litt.. Søkte litt på forumet og fikk en del gode svar, men spør litt likevell: Har en 100 C4 (Quattro) med skivebrems bak som har vært på EU-kontroll i dag. Før jeg leverte den inn tok ikke brekket riktig (en del dødgang i brekket og jeg fikk ikke til å låse hjulene) - dette dukket opp plutselig etter en kompis hadde parkert bilen og dradd litt i brekket - kanskje noe hardt, en kald vinterdag. Spurte på verkstedet om dem kunne sjekke hva som var feil mens dem hadde bilen oppe. Kontrolløren mente at det kunne fikses ved å bytte kalipperene bak og fortalte at det var et typisk Audiproblem. Hadde ikke bilen på merkeverksted. Etter jeg henta bilen virka brekket som bare det. Fikk låst hjulene som ingenting, men det er fortsatt en del dødgang i brekket, men ikke like mye som før. Hvilke krav stilles til brekket med tanke på dødgang? Vil det bli bedre om man strammer vaieren, eller bytter bremseskiver og klosser? (Er noe slitt) Eller vil problemet bare dukke opp igjen? Kjekt å finne ut om det kanskje kan løses på andre måter istedet for å bruke 3500 kroner på kalippere, hvis det viser seg at det ikke er der feilen ligger. Utenom det var bilen feilfri Dem sa forøvrig ingenting på senking Et anbefalt verksted mao 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2005 Det er mulig at verkstedet strammet vaieren litt for deg, og at dette da hjalp på problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2005 Problemet ditt er at armene (på calipteren) til brekket går tregt. De går dermed ikke tilbake i utgangs stilling, noe de må gjøre for at selvjusteringen skal virke! En enkel måte å sjekke dette på er å dra armene helt til utgangs posisjon også stramme brekket, gjenta dette til brekket tar bra. Du kan prøve å smøre opp akslingen som går inn i calipteren, men dette er ofte vanskelig å få til å fungere ordentlig når de først har blitt trege! På den ene siden satt det fast til meg å, satte den i en kopp med olje over natta å vips så var det som ny... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...