Anbefalte innlegg

Skal montere takspoiler på min Audi A6 og lurte da på hva slags lim som er best å bruke til dette , noe som ikke bruker alt for lang tid på å tørke.... og som kan brukes nå som det er noen få minusgrader ute....

Hvor kan man i så fall få kjøpt dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal montere takspoiler på min Audi A6 og lurte da på hva slags lim som er best å bruke til dette , noe som ikke bruker alt for lang tid på å tørke.... og som kan brukes nå som det er noen få minusgrader ute....

Hvor kan man i så fall få kjøpt dette ?

Jeg har alltid brukt sikaflex til å feste slikt med. Får det "overalt". Byggmakker, Maxbo, BilXtra osv.. Er ikke det mest hurtigtørkende på markedet, men det sitter! Vet ikke om du har mulighet for å ha bilen stående inne over natten, men det har jeg pleid å gjøre. Da er det tørt dagen etterpå.

Ellers har du jo karosserilim som mange snakke varmt om. Rutelim skal vel gå også? Disse har ikke jeg prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Teroson's rutelim på jobbens Peugeot Partner nå på mandag. Sidevinduet, som jeg limte på plass, hang umiddelbart i det jeg presset vinduet på, og Teroson skrev på patronen at ruta var trygg etter 2 timer på biler uten airbag (6 timer med airbag), dvs. at det er snakk om kollisjonssikkerhet. Meget hurtigtørkende, med andre ord. I kald temperatur trenger den nok noe lenger tid for å tørke, jeg sto i oppvarmet garasje med denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok ikke anbefale å lime på slike ting uten at bilen står en varm plass over natten. De aller fleste limer bruker ekstremt lang tid på å herde når det under 10 pluss grader. Og snakker vi minus-grader er det nok enda lenger tid,er vel ikke å anbefale i det hele tatt. Ville tatt en prat med et karosseri-verksted å hørt hva de vil anbefale til en slik lime-jobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk min takspoiler satt på på verksted med rutelim.

Tok 2 timer så kunne jeg hente bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikaflex pleier jo å følge med når man kjøper takspoiler og lingnende.

Sikkert det som er meningen å bruke....:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.