Anbefalte innlegg

Har nå levert bilen til EU-kontroll.

 

- Det jeg da tror/vet er at det blir påpekt dårlige bremser (grunnet at computeren varsler slitt bremsebeslag).

- Muligens reaksjon på lysene (ettermontert Xenon).

 

Eller kan jeg ikke komme på noe som kan vært dårlig. Selfølgelig kanskje noe som jeg ikke har sett/oppdaget, men vil tro bilen kommer gjennom ganske bra da.

 

P.S: Hva sier de på lysdioder i parklysa???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

si ifra hvordan dem reagere på xenon'ene da, vurdere dette selv og må på eu kontroll snart.... må foresten tuta virke for å få godkjent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at den lyser for lite bremsebelegg er en 1`er feil så sant du faktisk ikke har lite bremsebelegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

si ifra hvordan dem reagere på xenon'ene da, vurdere dette selv og må på eu kontroll snart.... må foresten tuta virke for å få godkjent?

 

Tuta må virke. 1`er feil hvis den ikke virker. Er det for høy lyd,er det en 2`er feil: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå levert bilen til EU-kontroll.

 

- Det jeg da tror/vet er at det blir påpekt dårlige bremser (grunnet at computeren varsler slitt bremsebeslag).

- Muligens reaksjon på lysene (ettermontert Xenon).

 

Eller kan jeg ikke komme på noe som kan vært dårlig. Selfølgelig kanskje noe som jeg ikke har sett/oppdaget, men vil tro bilen kommer gjennom ganske bra da.

 

P.S: Hva sier de på lysdioder i parklysa???

 

Diode i parklys har ikke noe å si,så lenge det virker.(Å ikke lyser for sterkt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

si ifra hvordan dem reagere på xenon'ene da, vurdere dette selv og må på eu kontroll snart.... må foresten tuta virke for å få godkjent?

Min passerte ikke EU med ettermontert Xenon.

Ledningsnett og tennere ligger skjult og kan ikke sees i hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beskrivelse av feil og mangler ved kjøretøy:

Punkt Verdi Kommentar

1.1.8.....2........Bremsebelegg for tynne - Foran

1.1.10....2........Bremseslange skadet - Bak - Høyre - Venstre

4.1........1........Fjernlys - ulovlige pærer

4.9........1........Skiltlys mangler - venstre

4.10.......1........Defekt tåkelys - foran

4.10.......1........Parklys - Feil farge

8.2.........2........Tydelig ujevn motorgange ved feiltenning - HC-verdi 1800. Ikke tenning syl 2.

 

Jaja...

 

Pkt:

4.1 = Xenon-kit.

4.9 = gåen pære o/skilt bakluke

4.10 = gåen pære tåkelys foran venstre side.

4.10 = hvite/blå lysdioder i parklysa.

Det ble da slik som jeg fryktet da... Fant jaggu ingenting annet enn jeg hadde trodd...

 

Hva blir det sånn ca kostende i deler for dette da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å komme innom i morgen,er på jobb..

Blir jo ikke akkurat ribba til skinnet med de feilene der.

Kom nedom med lokallagsklærne og så kikker vi over delekostnadene samtidig,tror ikke du blir ruinert for å si det slik..

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beskrivelse av feil og mangler ved kjøretøy:

 

4.1........1........Fjernlys - ulovlige pærer

 

4.1 = Xenon-kit.

 

Hmmmm... Så vidt jeg vet kan du ettermontere xenon i fjernlysa.

Det stilles krav til aut. høydejust. og lyktespylere hvis du monterer i nærlysa, men fjernlysa skal du jo helst slå av uansett når det kommer folk i mot!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm... Så vidt jeg vet kan du ettermontere xenon i fjernlysa.

Det stilles krav til aut. høydejust. og lyktespylere hvis du monterer i nærlysa, men fjernlysa skal du jo helst slå av uansett når det kommer folk i mot!!

 

Riktig det vett... Har høydejustering, men ikke lyktespylere vett...

Litt unødvendig da, men får vel plugge det fra for å få bilen godkjent for så og plugge det på plass igjen etterpå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 1'er feil trenger du vel ikke å fikse noe? Jeg har da alltid ignorert 1'er feiler på eu-kontroller, har jo seff. bytta ei og anna pære da.. men man blir ikke akkurat avskilta av 1'er feil!

 

Hva er det forresten som feiler motorgangen og det at den ikke tenner på syl 2.? (pkt 8.2)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For 1'er feil trenger du vel ikke å fikse noe? Jeg har da alltid ignorert 1'er feiler på eu-kontroller, har jo seff. bytta ei og anna pære da.. men man blir ikke akkurat avskilta av 1'er feil!

 

Enerfeil er jo bare sånn veiledende...en jeg snakket med som tok eu-kontroll på min sa at det var for å gjøre oppmerksom på et begynnende problem. Men har jo også erfart at det er litt forskjellig praksis ute og går. Enerfeil på f.eks pærer er jo bare for å gjøre deg oppmerksom på at du må bytte den, om du ikke var klar over feilen. Ikke vits å ha etterkontroll på skiltlyspære (som 2'erfeil jo medfører)

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4.10 = hvite/blå lysdioder i parklysa.

Kan vel ikke få anmerkning for å ha HVITE parklys..?

 

Står vel vitterlig i den store røde boka, at parklys skal være hvite (og ikke gule :P) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det forresten som feiler motorgangen og det at den ikke tenner på syl 2.? (pkt 8.2)

 

I.flg. bilmekanikeren som hadde kontrollen, så trodde han at det var en coil som ikke ville tenne på sylinder 2.

Noen her som har vært borti noe slikt tidligere??

 

Dama kommer hjem til neste helg, og jeg kunne tenkt meg en bil som går som normalt...: klø :

 

Har en kompis som har en 1992 S4 2,2T, som jeg skal låne coil-rekka av, for å se om det kan være det som er feilen da. Det er ikke stor jobb for å få bytta den, men delen koster sikkert sinnsykt MYE!!!!: eek :

 

Fint med litt hjelp her ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at xenon (eller H.I.D som det egentlig bør hete) kom _uten_ aut justering på den første =1995 S6, så strengt tatt bør det ikke medføre noe feil. Men det er i hvertfall krav til spyler da, så der er du nok på litt tynn is. I fjernlysa er det ingen slike krav..

 

Det med feiltenningen høres igrunn mere ut som feil på tenningsmodul, coilene feiler ikke så ofte på tomgangskjøring.. Se her for mere info og feilsøking.

http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå demontert coil-rekka på motoren og er ganske sikker på at jeg har funnet feilen.

 

4 av 5 "Ignition Coil Connector Lead" (som det så fint står på http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm) er allt fra helt slitt i nederste ring til bare delvis slitt...

 

Sånn ca, hva koster disse pr stk?? Bør jeg bytte allt 5 først som sist?? Kan det være flere problemer??

 

Rødt merke er den såkalte ringen...

Coil_Lead1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De koster ca 500.- pr stk hos møller...ikke akkurat billige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti dette på jobben. Mener det bare ble bytta den ene som var defekt, men det er selfølgelig en vurderingssak da de andre sikkert er like gamle som den defekte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummer på disse???

 

Fant ut tidligere at ved å spørre etter delenummeret til deler her på forumet gav meg faktisk riktig del med en gang...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med plugghullene fylt med olje og råtne 'plug leads' i over et år uten fusking, så jeg vet ikke om det er problemet.. Men absolutt verdt å sjekke!

 

Erik, hvis jeg kan komme med et forslag, så se over motoren din og finn ut hva du trenger av deler, og send en forespørsel til Scott (på sjmautotechnik.com..) har funnet ut at jeg sparte nesten 40% på møller sin pris selv med rabatt her, og høy portokost. (Betalte ca. $60 for en svær kasse som veide rundt 5kg.) : ja :

Et annet alt. er http://www.quattro.se, de har det meste. Og se å skaff deg et familiealbum! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med plugghullene fylt med olje og råtne 'plug leads' i over et år uten fusking, så jeg vet ikke om det er problemet.. Men absolutt verdt å sjekke!

 

Erik, hvis jeg kan komme med et forslag, så se over motoren din og finn ut hva du trenger av deler, og send en forespørsel til Scott (på sjmautotechnik.com..) har funnet ut at jeg sparte nesten 40% på møller sin pris selv med rabatt her, og høy portokost. (Betalte ca. $60 for en svær kasse som veide rundt 5kg.) : ja :

Et annet alt. er http://www.quattro.se, de har det meste. Og se å skaff deg et familiealbum! ;)

 

Grunnen til at jeg har stor mistanke om at det er disse som er gåen/slitne da, er at jeg har en kompis med en S4 2,2TQ som lånte bort coilrekka si for å se om det virkelig var det som var problemet. Bilen ble stillere og roligere motorgange.

Og vi så på flere av coilene at de var veldig slitte på endene. Tok bilde av dem, men fant ikke kabelen slik at jeg fikk lagt dem ut : klø :

Men det vises veldig klart at de er veldig påkjente/slitte...

 

Det jeg egentlig lurer på er om det kan være feil på f.eks resterende deler på coilrekka??? (Røde ringer)

Coil_Pack1.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå demontert coil-rekka på motoren og er ganske sikker på at jeg har funnet feilen.

 

4 av 5 "Ignition Coil Connector Lead" (som det så fint står på http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm) er allt fra helt slitt i nederste ring til bare delvis slitt...

 

Sånn ca, hva koster disse pr stk?? Bør jeg bytte allt 5 først som sist?? Kan det være flere problemer??

 

Rødt merke er den såkalte ringen...

 

Kjøpte 5 slike her : http://rep.speedycarparts.com/parts/speedycarparts/wizard.jsp?year=1992&make=AU&model=S4--001&category=F&part=Spark%20Plug%20Connector&dp=false

 

kosta ca 5 dollar pr stk når eg handla der. + frakt \toll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1`er feil må ikke vises.

 

hadde 2 1èr feil på 90`en: signalhorn virket ikke og blinklys pære var gåen...

bilen ble eu.ok den....

førerens ansvar og få fixet dette...

 

xenon i langlys skal vell verkstedet bare hoppe og drite i....!

har xenon i hoved lysa........ble tatt inn på teknisk forrige helg.....sa ingen ting om de nei....sa det var orginalt jeg, fikk det som ekstrautstyr når det var linselys! : smil :

 

så ettersom xenonlysa dine erik var en 1`er.....så er det vell ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.