Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Siden snøen har kommet til Trondheim, så har det jo blitt litt sladding og turtall.. Etter noen få piruetter (i trygge omgivelser selvfølgelig;) ), så kommer det tikking fra motorrommet. Regner med at det kan være ventilløfterne som er slitne. Synes likevel at det er litt rart etter så kort tid med moro,bare ca. 1-2 minutter. Ikke mye turtall heller. Skiftet olje for 2 mnd siden,Mobil1 helsynt. Tikkingen går over etter en liten stund på tomgang. Er dette løfterne eller kan det være noe annet?

Bilen er en 94-mod S4 aan,gått ca. 175000km.

Mvh. Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann folkens!

Siden snøen har kommet til Trondheim, så har det jo blitt litt sladding og turtall.. Etter noen få piruetter (i trygge omgivelser selvfølgelig;) ), så kommer det tikking fra motorrommet. Regner med at det kan være ventilløfterne som er slitne. Synes likevel at det er litt rart etter så kort tid med moro,bare ca. 1-2 minutter. Ikke mye turtall heller. Skiftet olje for 2 mnd siden,Mobil1 helsynt. Tikkingen går over etter en liten stund på tomgang. Er dette løfterne eller kan det være noe annet?

Bilen er en 94-mod S4 aan,gått ca. 175000km.

Mvh. Lars

 

Du har ikke lite olje på motoren,slik at olje pumpa suger luft når du får mye sentifugal kraft over litt tid? Eller litt dårlig olje trykk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe til at oljetrykket er dårlig nei. Har ikke peilet olje,siden det er så kort tid siden sist oljeskift. Men kan jo sjekke det i morgen da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du har hydrauliske løftere, så tror jeg dette er normalt ved over middels/hard bruk.....????

 

: bråk :

 

Kan også være et alt. å kjøre med 0-40 Mobil 1 nå på vinteren...

 

Alt 5-50 Mobil 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du har hydrauliske løftere, så tror jeg dette er normalt ved over middels/hard bruk.....????

 

Ja, tikking er normalt når løfterene begynner å bli litt slitte. Mobil1 5W-50 er en super olje, hold deg til den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da tror jeg nesten løfterne begynner å bli slitte gitt. Kjørte hjem fra jobb nettopp,vanlig rolig kjøring og ingen tikking. Tok en halvsirkel-sladd på parkeringsplassen hjem før jeg parkerte, og da ble det tikking med en gang. Skal ikke mye turtall til før tikkingen kommer altså.. : bh :

Noen som vet hva delene koster, hvis jeg må skifte ventilløfterne?

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da tror jeg nesten løfterne begynner å bli slitte gitt. Kjørte hjem fra jobb nettopp,vanlig rolig kjøring og ingen tikking. Tok en halvsirkel-sladd på parkeringsplassen hjem før jeg parkerte, og da ble det tikking med en gang. Skal ikke mye turtall til før tikkingen kommer altså.. : bh :

Noen som vet hva delene koster, hvis jeg må skifte ventilløfterne?

Lars

 

kr 162/stk for originale hos Velox Motor.

 

http://www.veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=29&sub_category_id=50&object_id=113

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da jeg endelig fikk somla meg til å peile olje, viste det seg at det var litt lite olje. Har nå etterfylt en liter, og borte var tikkingen. Bekymrer meg litt at den bruker så mye olje på et par mnd da. Er det vanlig da? Noen som vet mer om det?

Takker for alle svar folkens : rock :

Mvh Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompis av meg har en s2. Ved litt "inspirert" kjøring bruker den også litt og oppfører seg akkurat som din. Usikker men mener det sitter ABY motor i hans.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

110 per stk på NBS

Ja, for uoriginale!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da jeg endelig fikk somla meg til å peile olje, viste det seg at det var litt lite olje. Har nå etterfylt en liter, og borte var tikkingen. Bekymrer meg litt at den bruker så mye olje på et par mnd da. Er det vanlig da? Noen som vet mer om det?

Takker for alle svar folkens : rock :

Mvh Lars

Dårlige ventiltetninger er den hyppigste årsaken til oljeforbruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige ventiltetninger er den hyppigste årsaken til oljeforbruk.

 

Aha.. skal allikevel skifte topppakning snart, så det kan være greit å skifte disse med det samme da. Takk for tipset:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.