Bytte speedometerinnmat Vw Golf IV - HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter et mislykket forsøk på å bytte speedometerskivene idag så gikk desverre både tank og temp. måleren min til dundas... Dermed må jeg ha meg ny speedometerinnmat. Spørsmålet mitt går på følgende..

 

Min bil er en 99 modell med med speedo fra Motometer. Jeg har funnet komplette instrumenter i Tyskland som er laget av VDO. Det som skiller VDO fra Motometer i utseende er chromeringer og sølvkant ytterst på VDO utgaven. Jeg har forsøkt å lese meg til om dette passer over men er ikke sånn heeelt stødig i tysk så jeg sliter litt... Tror VDO utgaven kom på Golf f.o.m. 2001 t.o.m. 2003.

 

Speedoen jeg har idag har delenr: 1J0 920 821A (Motometer)

 

den jeg evt skal kjøpe har delenr: 1J5 920 826 A (VDO)

 

Lurer på om det er noen forskjell i ledningsopplegget til disse her.. Begge har CAN. Er det NOEN som har noe peilig på dette som kan hjelpe meg? Er litt kjipt å ikke vite hvor mye bens jeg har igjen osv...: bh :

 

Det jeg heller ikke skjønner helt er at på de fleste steder så står det at biler ble ikke levert med det delenummeret jeg har på mitt instrumenthus. Dvs, jeg har speedo som egentlig utifra div nettsteder, ikke kom på Golf før i 2000. Som dere sikkert skjønner, forvirringen er total...

Jeg har idag IMMO2 og det er IMMO3 på det nye, dette skal vist være greit å oppgradere via Vag-Com sies det.

 

ALLE tips er av interesse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

INGEN som vet noe om dette, eller kjenner til noen som vet noe om dette? Har snakket med Erik Arnesen Bryn, men de kunne ikke gi meg et sikkert svar..... Et nytt instrument koster 3100,- på møller + jobben for å kode om... Kan få til halve prisen i Tyskland, da med 2001 look på instrumenthuset! Men greit å vite om ting passer over...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.