Anbefalte innlegg

Hei, lurer bare på om det er noen som kan gi meg et greit svar på hvordan montere dump på bilen?

Har en A4 TQ 96 modell. Og om det i det hele tatt lar seg gjøre, for jeg skreiv en mail til TS og der var svaret klart:

Du kan ikke montere dump på Audi, med store, lilla bokstaver og 8 utropstegn!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner mange sider med akkurat det temaet der. Åpen dump på A4 blir bare krøll i og med den bilen har luftmassemåler. Kjøp heller en resirkulerende ventil å monter åpent filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, men veit ærlig talt ikke hva som menes med resirkulerende dump.. Fersk innen turbo faget serru. : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, men veit ærlig talt ikke hva som menes med resirkulerende dump.. Fersk innen turbo faget serru. : dum :

 

Du har en resirkulerende ventil fra før. Det er mao ingen hensikt i å bytte denne uten at den er defekt, eller at du trimmer slik at du trenger en som tåler mer trykk. Anbefaler deg å søke litt, da finner du disse trådene:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=20180

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=9518

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=596

 

Leser du disse, så vet du mer etterpå. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk. Lærer stadig no nytt gitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En mulighet for å montere åpen dump ventil, altså en som slipper ut luft istedenfor å resirkulere, kan være å flytte luftmassemåleren. Denne må da monteres ETTER dump ventilen og ikke FØR slik originalplasseringa er. Da vil du unngå å slippe ut luft måleren allerede har målt. Har ikke prøvd dette selv så jeg veit ikke hvor godt det virker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bent Owe:

I praksis blir jo dette vanskelig siden dump'en skal stå på trykksiden av turboen og lmm på sugesiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor MÅ lmm stå på sugesiden? Passerer jo like mye luft gjennom den uansett. Iallfall i teorien i mitt hode. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var et spm fra meg. :D

 

Luften blir jo komprimert iaffal, samt at temp'en endrer seg på den. Vil ikke dette gjøre utslag på mengden den registrerer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok være inne på noe med hensyn til varme ja. Hmmm : klø : Veit om en som har gjort det på en volvo turbo og der fungerer det visstnok men. Er absolutt ikke sikker her altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.