Anbefalte innlegg

hadde av rattet her om dagen for å ta av speedometeret, så tenkte jeg skulle fikse tuta med det sammen.... men inne i rattet fant jeg ikke noen ledninger til dette...... hva gjør jeg da?

inne i rattstammen fant jeg en løs kontakt, men vet ikke om den er til tuta, kan være airbag'n også..... noen tips?.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være en kabel med kablesko som skal festes til "tuta"... Pass også på at det er kontakt mellom "stiften" og sleperingen i rattet, og mens du har det ute kan det være greit å smøre det litt før vinteren, har en tendens til å bli tørt og lage irriterende ulyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være en kabel med kablesko som skal festes til "tuta"... Pass også på at det er kontakt mellom "stiften" og sleperingen i rattet, og mens du har det ute kan det være greit å smøre det litt før vinteren, har en tendens til å bli tørt og lage irriterende ulyd.

.... finner ikke den ledningen med kabelsko engang, hehe vet hva du mener....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett litt nermere på det nå, så har tatt noen bilder, lettere å forklare da.....

 

bilde 1: her er det en trykkbryter som da sikkert skal treffe navet, ser det på bilde 2...... har ringet rundt på bilde 2 hvor sånn ca bryteren treffer, hva skal jeg gjøre? skulle liksom ha vært en cm nermere midten liksom for å treffe tute feltet....

faen 003.jpg

faen 004.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis stiften ikke treffer kontaktflata på rattnavet har du i så fall feil type rattnav. Den eneste måten å fikse dette på er hvis du greier å flytte stiften litt, kanskje kan du borre opp et nytt hull i bryterdekselet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis stiften ikke treffer kontaktflata på rattnavet har du i så fall feil type rattnav. Den eneste måten å fikse dette på er hvis du greier å flytte stiften litt, kanskje kan du borre opp et nytt hull i bryterdekselet?

 

mulig å flytte bryteren i dekselet da? har ikke sett på innsiden av det før....? dette hadde jo vært det letteste da.... mente det bare var foskjell i lengden på navene jeg, å ikke i bredden liksom....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig å flytte bryteren i dekselet da? har ikke sett på innsiden av det før....? dette hadde jo vært det letteste da.... mente det bare var foskjell i lengden på navene jeg, å ikke i bredden liksom....

 

Har aldri tenkt over om det er mulig tidligere, har liksom ikke hatt behov. Men når du likevel skal av med greia for å bytte brytere (den andre tråden din) ser du jo lett om det finnes muligheter for å flytte stiften :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri tenkt over om det er mulig tidligere, har liksom ikke hatt behov. Men når du likevel skal av med greia for å bytte brytere (den andre tråden din) ser du jo lett om det finnes muligheter for å flytte stiften :)

jepp, får sjekke detta i mårra... litt mørkt ute nå, kaldt er det også...... kan oppdatere trådene i mårra så får jeg se åssen det ser ut der.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.