#1 Skrevet Desember 1, 2005 hadde av rattet her om dagen for å ta av speedometeret, så tenkte jeg skulle fikse tuta med det sammen.... men inne i rattet fant jeg ikke noen ledninger til dette...... hva gjør jeg da? inne i rattstammen fant jeg en løs kontakt, men vet ikke om den er til tuta, kan være airbag'n også..... noen tips?....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2005 Det skal være en kabel med kablesko som skal festes til "tuta"... Pass også på at det er kontakt mellom "stiften" og sleperingen i rattet, og mens du har det ute kan det være greit å smøre det litt før vinteren, har en tendens til å bli tørt og lage irriterende ulyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2005 Det skal være en kabel med kablesko som skal festes til "tuta"... Pass også på at det er kontakt mellom "stiften" og sleperingen i rattet, og mens du har det ute kan det være greit å smøre det litt før vinteren, har en tendens til å bli tørt og lage irriterende ulyd. .... finner ikke den ledningen med kabelsko engang, hehe vet hva du mener.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2005 har sett litt nermere på det nå, så har tatt noen bilder, lettere å forklare da..... bilde 1: her er det en trykkbryter som da sikkert skal treffe navet, ser det på bilde 2...... har ringet rundt på bilde 2 hvor sånn ca bryteren treffer, hva skal jeg gjøre? skulle liksom ha vært en cm nermere midten liksom for å treffe tute feltet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2005 Hvis stiften ikke treffer kontaktflata på rattnavet har du i så fall feil type rattnav. Den eneste måten å fikse dette på er hvis du greier å flytte stiften litt, kanskje kan du borre opp et nytt hull i bryterdekselet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2005 Hvis stiften ikke treffer kontaktflata på rattnavet har du i så fall feil type rattnav. Den eneste måten å fikse dette på er hvis du greier å flytte stiften litt, kanskje kan du borre opp et nytt hull i bryterdekselet? mulig å flytte bryteren i dekselet da? har ikke sett på innsiden av det før....? dette hadde jo vært det letteste da.... mente det bare var foskjell i lengden på navene jeg, å ikke i bredden liksom.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2005 mulig å flytte bryteren i dekselet da? har ikke sett på innsiden av det før....? dette hadde jo vært det letteste da.... mente det bare var foskjell i lengden på navene jeg, å ikke i bredden liksom.... Har aldri tenkt over om det er mulig tidligere, har liksom ikke hatt behov. Men når du likevel skal av med greia for å bytte brytere (den andre tråden din) ser du jo lett om det finnes muligheter for å flytte stiften 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2005 Har aldri tenkt over om det er mulig tidligere, har liksom ikke hatt behov. Men når du likevel skal av med greia for å bytte brytere (den andre tråden din) ser du jo lett om det finnes muligheter for å flytte stiften jepp, får sjekke detta i mårra... litt mørkt ute nå, kaldt er det også...... kan oppdatere trådene i mårra så får jeg se åssen det ser ut der..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...