Anbefalte innlegg

Tankmåleren min har slått seg på rockern nå... Hadde vel omtrent 60-65 liter på tanken så nåla stod på streken mellom full og halv tank. Brått har den nå fått for seg at jeg har full tank og kjører nåla helt i topp hele tida, FIS`en viser også mellom 580-610 km igjen, men disse henger vel sammen?

 

Flere som har hatt samme problem på C4? Søkte og fant litt info, men ikke spesifikk på C4. Er det mer/mindre jobb å evnt bytte måler i tanken på denne enn f.eks A6 som jeg fant litt på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt 3 C4 med samme problem. (har en nå).

En A. 100 -91, en A6 -97 og A6 -96 som jeg har nå.

Alle tre har probl. med tankmåler. Jeg følger med på km.teller og fyller etter den. Har ikke byttet tankmåler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tankmåler er også på bærtur.

Jeg kan fylle full tank, kjøre hjem og parkere, og neste gang jeg skal ut og kjøre har jeg kansje bare 3/4 full tank (etter 5 km kjøring).

 

Jeg merker det oftest hvis jeg begynner å kjøre før måleren har gjort seg ferdig med stigningen.

 

Kjører også etter turtelleren, men det er jo ikke noen exact science, da man kan ha forskjellige kjøremønster for hver tank. Jeg vet ikke hvor stor tanken er på min A6 97 mod C4, men jeg fyller skjeldent mer enn 60 liter (og da er jeg på første røde strek).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noe forbanna dritt iallefall.. Kan jo selvfølgelig kjøre på km teller, men det tror jeg ikke er noen løsning for min del, vil ha ting i orden, men takk for svar :).. Har kosta på bilen for å få alt "tipp topp" nå, så kommer dette, typisk! Er iallefall ikke alene ser det ut til da, så er i godt selskap :D

 

Får vel røske ut instrumentene og forsikre meg om at alt sitter som det skal i det minste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et veldig kjent problem på Audi da, ifølge mine kilder på Audi. De har slitt med dette i mange år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme prob på min S4 etter at Møller byttet bensinpumpe, jeg skrudde opp lokket på tanken og tok opp målern og satte den ned igjen, da ble den bra og har vært det siden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror måleren min bare hadde et par kjipe dager jeg.. Fylte på en hundrelapp med bensin bare for å se om det hjalp, men så ikke ut til å gjøre noe forskjell først.. Kjørte 500 meter og nåla flytta seg til omtrent der jeg hadde regnet med at den skulle være.. Funker igjen nå : klø : Er vel noe dårlig kontakt et sted da, så kan vel regne med at dette kan skje igjen innen rimelig kort tid, enn så lenge får det bare være....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente å ha lest at dette problemet kunne relatere seg til en spenningsregulatorkrets i dash-bordet.

 

Muligens at dette også i så fall skulle gi seg utslag i temp-måleren.

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte denne teorien?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente å ha lest at dette problemet kunne relatere seg til en spenningsregulatorkrets i dash-bordet.

 

Muligens at dette også i så fall skulle gi seg utslag i temp-måleren.

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte denne teorien?

 

Kan vel kanskje være noe i det.. Min temp føler er nemlig litt bananas, den begynner først å flytte på seg når motoren er skikkelig varm, altså først når motoren har rundt 90 grader flytter måleren på seg, uten at jeg syns det er noe problem.. Kjører pent helt til den viser 90 grader uansett og da er jeg jo "safe" slik den er nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.