#1 Skrevet Desember 2, 2005 Jeg skal nå ha bilen på eu kontroll,og fant ut det at eg har jo ikke sideblinklys fremme på denne bilen. (Importert i 2000 .Audi S4 Avant 92) Tideligere eier påstod at dette ikke var nødvendig pga at blinklysa fremme går så langt ut på siden. Der de skal ta EU kontrollen var de litt usikre. Så jeg tok en tur innom biltilsynet og de sa at jeg kunne sette meg på huk og lene meg inntil sida med skulderen bak på bilen og se fremover mot forskjermen. Hvis jeg da så blinklyset\glasset så var det visst OK. Men viss ikke så måtte dette monteres. Og hvis en norsk ikke importert audi s4 av denne modellen hadde slike blinklys orginalt så måtte jeg visst montere uavhengig om jeg så dem fra sida bak eller ikke. Noen som har noe go peiling på dette? Tenkte jeg skulle slippe å borre hull å greier i bilen men men. Har slike lys liggende og lurte samtidig på hvor det er greiest å montere dem? Og er det noen tjangs for at det kan ligge ledninger klar bak skjermen fra før så jeg slipper å legge opp nye ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2005 Et lite tjuv-triks for å slippe boring i skjermen. Få tak i noen jalla sideblinkere. Skjær vekk og fjern all plastik-dingser på baksiden så det blir helt slett. Så tar du litt dobbelsidig tape og fester sideblinkersene på skjermen din. Vips så får du bare en 1`er feil å det blir bilen godkjent med. Så lenge du har blinklys men pærene er "gåen" så går det greit. Flere jeg kjenner som har brukt denne metoden med stort hell Hvis de sier noe så sier du bare, "Jeg glemte å sette i pærer på sideblink-lysene" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2005 er vel bare 1 er feil naar sideblinlysene ikke er der heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2005 Jeg har en 93 s2, den er import fra nederland i 93 og den har vært vist mange ganger i norge og aldri hatt sideblink på skjermene. Hadde den på eu kontroll nå og der var det ikke bemerket engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2005 Min '92 Avant har ettermonterte fra importen i '95, med svære strømtjuver nær frontblinken og grove hull i skjermen. Men reglene sier faktisk kun at de skal sees fra siden, så jeg tror det er omtrent like mange måter å tolke dette på som det er bitilsynskontrollører.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2005 når jeg godkjente bilen min sa dem ingenting på det. jeg har bare blinklys fremme på fangeren. etter jeg fikk den igjen så spurte jeg der og da sa dem at det var nok. men for en stund tilbake måtte du vist ha på skjermene også. det var det dem sa til meg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2005 Det er nok mange kontrollører som glemmer å se at sideblinkerne ikke er der, men fakta er at sideblinklys har vært påbudt i Norge siden 1971, og skal ettermonteres på biler fra 1971 og nyere, som ikke har dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2005 hmm. Jeg kommer nok til å montere dei lysa som jeg har liggende tror eg. Men er det noen som vet om det er lagt opp kabler til dette fra før ? Og hvor er det best å montere disse lysa ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2005 men viss du skal montere det så har du vel en liten list oppe på skjermen den. ta av den og borr på hull til blink lysene der. så kan du bare ha dem på under kontrollen. så er det bare å ta av lysene og sette på lista igjen etterpå. veit om flere som har gjort det. ledningene må du vel ta ut i fra lysene på fangeren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 3, 2005 men viss du skal montere det så har du vel en liten list oppe på skjermen den. ta av den og borr på hull til blink lysene der. så kan du bare ha dem på under kontrollen. så er det bare å ta av lysene og sette på lista igjen etterpå. veit om flere som har gjort det. ledningene må du vel ta ut i fra lysene på fangeren Hmm den vakke dum Hvordan er den lista festet anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2005 den sitter med en plastikk mutter på ene siden. løsne den og dra den litt bakover så er den vel løs. er ihvertfall sånn på min 80. men husk å ha på noe der du lager hullet så det ikke ruster. detta skal vel ikke ruste til vanlig men når du lager hull så er det vel sikkert fare for at det kan gjøre det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2005 Da var lysa montert og klart til eu kontroll på mandag.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2005 Da var lysa montert og klart til eu kontroll på mandag.... Bilde av hvordan du gjorde det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 6, 2005 hm.. kan alltids ta ett bilde men det blir jo bare et bilde med ferdi montert sideblinklys. plasserte det ca 10cm over den lista på skjermen min og trakk ledninger frem til blinklyset i front. Var ett lite helv*** å trekke dei ledningene men det gikk til slutt. Brukte masse grunning og tectyl i hulla håper det holder... og krympestrømper og isolasjonstape på kabelen\kabelskoa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 6, 2005 hm..kan alltids ta ett bilde men det blir jo bare et bilde med ferdi montert sideblinklys. plasserte det ca 10cm over den lista på skjermen min og trakk ledninger frem til blinklyset i front. Var ett lite helv*** å trekke dei ledningene men det gikk til slutt. Brukte masse grunning og tectyl i hulla håper det holder... og krympestrømper og isolasjonstape på kabelen\kabelskoa. Okej det blir permanent montert altså.. Da trenger du sikkert ikke poste bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...