#26 Skrevet Januar 13, 2010 Dersom abs er på bilen, skal det funke. Det er noe annet å kunne koble det ut enn at det ikke funker Tror sammenfatningen til Steinar er det beste forslaget til sammen ja for å teste responstid kan jo sikringen tas ut, koble til med 2 kabelsko og 2 ledninger til en bryter (selvsagt med en sikring for å være trygg ) og sitte med den i fanget under en test tur. Slå av for å koble ut kretsen, og motsatt. Da kan responstid på systemet testes ganske nøyaktig. Egen formening, så er det ikke noe vesentlig responstid. Umiddelbart av, og noen få sek til å slå seg på er mitt blindskudd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 13, 2010 (endret) http://s-cars.org/postnuke/downloads/pdf/Audi%201994%20UrS4%20ABS%20Switch%20Modificationv1.3.pdf NOTE: When you push in the switch, the ABS turns off immediately. When you turn the ABS back on, it takes 10 – 15 seconds for the ABS to activate and the warning light to go out. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 13, 2010 Det jeg er usikker på er hvor raskt en slik løsning vil fungere i forhold til den orginale. Litt ugunstig dersom ABS'en må "lade seg opp" i flere sekunder ved aktivering igjen. Orginal knapp gir relativt umiddelbart ABS tilbake. Videre lurer jeg på om slik løsning vil aktivere ABS etter at bremsing har startet. When you push in the switch, the ABS turns off immediately. When you turn the ABS back on, it takes 10 – 15 seconds for the ABS to activate and the warning light to go out. tydelig noe ventetid ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 13, 2010 http://s-cars.org/postnuke/downloads/pdf/Audi%201994%20UrS4%20ABS%20Switch%20Modificationv1.3.pdf NOTE: When you push in the switch, the ABS turns off immediately. When you turn the ABS back on, it takes 10 – 15 seconds for the ABS to activate and the warning light to go out. Grei link. Denne beskriver "juksemetoden" med en bryter i serie med sikringen, og da bli aktiveringen svært treg da ABS'en må "lade seg opp" igjen. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette: (det vil avgjøre om man skal lete etter en orginal metode eller "jukse" metoden) Jeg mener å huske at ved den orginale løsningen var ABS'en fortsatt "ladet opp" slik at den ble aktivert øyeblikkelig ved aktivering igjen. Tror også at den kunne aktiveres igjen også under kraftig oppbremsing, altså at man kunne kjøre med blokkerte hjul, og underveis starte ABS'en lenge før bilen stanser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 13, 2010 (endret) Det var nevnt i PDF'en at ABS-styringsenheten ble byttet ut (det var en EDL referanse, som refererer til den ABS-baserte "diff-sperra" man har på f.eks S6). Det kan jo faktisk tenkes at denne nye styreenheten ikke har denne "suspend" funksjonen. 100/S4: 4A0 907 379 A6/S6: 4D0 907 379 F og K (F opp til 4A-S-100000, og K fra 4A-S-100001, så her har det skjedd enda en endring) PS! disse delenumrene var for bilene med manuell kasse, automat har hhvs. en D, og J / L Ingen endringer i delenummer for 100/S4, så det er vel bare å sjekke opp med delenumret ditt og låne en bil som har knappen for å se om det er koblet til flere/andre ledere på enheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 13, 2010 Grei link.Denne beskriver "juksemetoden" med en bryter i serie med sikringen, og da bli aktiveringen svært treg da ABS'en må "lade seg opp" igjen. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette: (det vil avgjøre om man skal lete etter en orginal metode eller "jukse" metoden) Jeg mener å huske at ved den orginale løsningen var ABS'en fortsatt "ladet opp" slik at den ble aktivert øyeblikkelig ved aktivering igjen. Tror også at den kunne aktiveres igjen også under kraftig oppbremsing, altså at man kunne kjøre med blokkerte hjul, og underveis starte ABS'en lenge før bilen stanser. Det var ikke noe ventetid ved reaktivering av ABS på broderns -92 S4 som hadde dette originalt nei... Prøvde aldri å reaktivere under bremsing... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 13, 2010 Kanskje det er så enkelt at en eller flere av lederne som gir styreimpuls til ABS-aggregatet kan kobles ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 13, 2010 Hvis man kutter feks en av ABS-følerne, vi da systemet skru seg av eller vil det forsatt virke? Har studert litt av flytskjemaene rundt J-104, men har ikke blitt særlig klokere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 14, 2010 Kuttes en av hjulsensorene vil ABS'en skru seg av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...