Golf 3: Bytting av sensor i tenningslås!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Innerst i tenningslåsen er det en sensor som jeg skal bytte ut. Jeg har fjærnet deksler og slt slags, men jeg får ikje den gamle sensoren ut av den helstøpte metall-greia: klø : Jeg har lett etter noe som holder den igjenn og jeg har dratt og nappet i den, men den sitter bom fast.

Noen som kan forklare meg hvordan jeg fjærner den?:confused: Sykt irriterende å ikke få den ut! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må bruke avdrager å ta av hele tenningslåsen av fra rattstammen så er den "sensoren" som du kaller den festet med en liten stjerneskrue

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må bruke avdrager å ta av hele tenningslåsen av fra rattstammen så er den "sensoren" som du kaller den festet med en liten stjerneskrue

 

Avdrager?? Hva er det?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken sensor er det du mener? Den som sitter rundt låsen til startsperra, sleperingen til airbag eller bakstykket/elektrisk kontakt i tenningslåsen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den lille delen innerst i tenningslåsen. svart liten ting som bare tuppen av nøkkelen kommer inn i. har med strømmen i bilen å gjøre, derfor jeg bytter den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er den lille delen innerst i tenningslåsen. svart liten ting som bare tuppen av nøkkelen kommer inn i. har med strømmen i bilen å gjøre, derfor jeg bytter den.

 

Også kalt tenningskontakt? Sitter med en stjerneskrue i enden av tenningslåsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er vel den. hehe. Jeg får gå ut å prøve å se om jeg klarer å få den ut. takker for all hjelp folkens!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært ute i flere timer nå og prøvd å få den ut: bh : , men det kommer ikke ut. Skruen som den henger i kan muligens være INNI rattstammen, da er det vel kanskje lurest å levere bilen inn å få det skikkelig gjort? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tenningsbakstykket ja. Den er litt ugrei å få ut uten skikkelig verktøy da hele det grå aluminiumshuset som rattlåsen sitter i må demonteres for å få av skruen. Denne er sperret av den hylsa med splines spor som rattet sitter montert på. Hylsa er presset inn på rattstammen og må trekkes av med avdrager. ( Et verktøy som gjør at man kan trekke en ting som et lager, hylser osv av en annen gjenstand ). Uten en slik tror jeg ikke du klarer det.

 

Kan være greit å levere den på verksted å bytte hvis du ikke skulle kjenne noen som har et slikt verktøy og evt. har gjort dette før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe prob å gjøre det selv bruker 15 min på det. Har gjort det en gang selv, ikke noe problem. må ha en sikkelig avdrager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke noe prob å gjøre det selv bruker 15 min på det. Har gjort det en gang selv, ikke noe problem. må ha en sikkelig avdrager

 

Helt riktig om man har skrudd litt bil før og har riktig verktøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.