#1 Skrevet Desember 3, 2005 1) BREMSER Jeg synes bremsene ikke står helt i stil til maskineriet lenger, og vil derfor oppgradere til G60-bremser. Noen som orker å lage meg en sjekkliste på hva jeg trenger? Med mindre jeg kommer over en hel G60 så må jeg vel belage meg på å plukke litt hist&pist. Sånn til opplysning så kjører jeg jo nå med 8v kasse og drivaksler hvis det har noe å si. Ellers 239mm skiver som standard gammel gti. Hvilken bil bør jeg ta hovedsylinder fra? Noen vits å bytte bremseservo? Noen som har link til hvordan man overhaler/oppgraderer bakre calipre 2) STYRING Hvis man skal bytte til servostyring, må man da ha en annen travers? 3) ELEKTRISK Jeg har litt lyst å rydde litt under panseret. Tenkte å prøve å skjule litt ledninger. Har det noe å si om jeg forlenger ledningene? Tenker på motstand o.l. Vet nyere biler ikke er så glad i dette, men har det noen innvirkning på en gammel KR? Vurderer å flytte batteriet til bagasjerommet. Siden jeg har en sub i reservehjulsbrønnen må jeg evt montere batteriet i siden. -Noen som har tips/tegninger om hvordan jeg gjør dette? -Hvordan er det å få det godkjent? -Hvor bør jeg plassere splittblokk foran? Kan jeg ha den inni bilen i nærheten av sikringsboks? Skal selvfølgelig ha ordentlige sikringer på det hele. -Kan jeg bruke et vanlig batteri eller må jeg ha et gel-batteri? Vel, det ble noen spørsmål...håper noen gidder ta seg tid til å gi meg tilbakemelding! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2005 1) BREMSER Jeg synes bremsene ikke står helt i stil til maskineriet lenger, og vil derfor oppgradere til G60-bremser. Noen som orker å lage meg en sjekkliste på hva jeg trenger? Med mindre jeg kommer over en hel G60 så må jeg vel belage meg på å plukke litt hist&pist. Sånn til opplysning så kjører jeg jo nå med 8v kasse og drivaksler hvis det har noe å si. Ellers 239mm skiver som standard gammel gti. Hvilken bil bør jeg ta hovedsylinder fra? Noen vits å bytte bremseservo? Noen som har link til hvordan man overhaler/oppgraderer bakre calipre 2) STYRING Hvis man skal bytte til servostyring, må man da ha en annen travers? 3) ELEKTRISK Jeg har litt lyst å rydde litt under panseret. Tenkte å prøve å skjule litt ledninger. Har det noe å si om jeg forlenger ledningene? Tenker på motstand o.l. Vet nyere biler ikke er så glad i dette, men har det noen innvirkning på en gammel KR? Vurderer å flytte batteriet til bagasjerommet. Siden jeg har en sub i reservehjulsbrønnen må jeg evt montere batteriet i siden. -Noen som har tips/tegninger om hvordan jeg gjør dette? -Hvordan er det å få det godkjent? -Hvor bør jeg plassere splittblokk foran? Kan jeg ha den inni bilen i nærheten av sikringsboks? Skal selvfølgelig ha ordentlige sikringer på det hele. -Kan jeg bruke et vanlig batteri eller må jeg ha et gel-batteri? Vel, det ble noen spørsmål...håper noen gidder ta seg tid til å gi meg tilbakemelding! Bremser: Dersom du har 239mm må du bytte nav,calipper og sadel.... like greit å ta fra en G60... Masterpumpe er det også en fordel å bytte. Kost på deg skikkelige skiver og klosser bak det holder i massevis... er så lite bremsekraft bak så større trengs ikke. Repsett til calippere fåes f.eks på bilextra.... Servo:Du trenger ikke bytte travers men må ha tannstang med slange,pumpe og alle reimhjulene fra en bil med servo da det er forskjell. + servobrakett og annen dynamobrakett (koster flesk nytt alt dette) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2005 Takk for svar. Er vel en forholdsvis enkel affære å bytte bremser da....så gjenstår det bare å få tak i komplett G60-bremser da! Hmm...hørtes ut som mye jobb for lite moro med servo. Har jo hatt Golfen i 4 år uten servo, klarer vel en stund til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...