Golf 2: endel spørsmål 16v

Anbefalte innlegg

1) BREMSER

Jeg synes bremsene ikke står helt i stil til maskineriet lenger, og vil derfor oppgradere til G60-bremser. Noen som orker å lage meg en sjekkliste på hva jeg trenger? Med mindre jeg kommer over en hel G60 så må jeg vel belage meg på å plukke litt hist&pist. Sånn til opplysning så kjører jeg jo nå med 8v kasse og drivaksler hvis det har noe å si. Ellers 239mm skiver som standard gammel gti.

Hvilken bil bør jeg ta hovedsylinder fra? Noen vits å bytte bremseservo?

 

Noen som har link til hvordan man overhaler/oppgraderer bakre calipre

 

2) STYRING

Hvis man skal bytte til servostyring, må man da ha en annen travers?

 

3) ELEKTRISK

Jeg har litt lyst å rydde litt under panseret. Tenkte å prøve å skjule litt ledninger. Har det noe å si om jeg forlenger ledningene? Tenker på motstand o.l. Vet nyere biler ikke er så glad i dette, men har det noen innvirkning på en gammel KR?

 

Vurderer å flytte batteriet til bagasjerommet. Siden jeg har en sub i reservehjulsbrønnen må jeg evt montere batteriet i siden.

-Noen som har tips/tegninger om hvordan jeg gjør dette?

-Hvordan er det å få det godkjent?

-Hvor bør jeg plassere splittblokk foran? Kan jeg ha den inni bilen i nærheten av sikringsboks? Skal selvfølgelig ha ordentlige sikringer på det hele.

-Kan jeg bruke et vanlig batteri eller må jeg ha et gel-batteri?

 

 

Vel, det ble noen spørsmål...håper noen gidder ta seg tid til å gi meg tilbakemelding!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) BREMSER

Jeg synes bremsene ikke står helt i stil til maskineriet lenger, og vil derfor oppgradere til G60-bremser. Noen som orker å lage meg en sjekkliste på hva jeg trenger? Med mindre jeg kommer over en hel G60 så må jeg vel belage meg på å plukke litt hist&pist. Sånn til opplysning så kjører jeg jo nå med 8v kasse og drivaksler hvis det har noe å si. Ellers 239mm skiver som standard gammel gti.

Hvilken bil bør jeg ta hovedsylinder fra? Noen vits å bytte bremseservo?

 

Noen som har link til hvordan man overhaler/oppgraderer bakre calipre

 

2) STYRING

Hvis man skal bytte til servostyring, må man da ha en annen travers?

 

3) ELEKTRISK

Jeg har litt lyst å rydde litt under panseret. Tenkte å prøve å skjule litt ledninger. Har det noe å si om jeg forlenger ledningene? Tenker på motstand o.l. Vet nyere biler ikke er så glad i dette, men har det noen innvirkning på en gammel KR?

 

Vurderer å flytte batteriet til bagasjerommet. Siden jeg har en sub i reservehjulsbrønnen må jeg evt montere batteriet i siden.

-Noen som har tips/tegninger om hvordan jeg gjør dette?

-Hvordan er det å få det godkjent?

-Hvor bør jeg plassere splittblokk foran? Kan jeg ha den inni bilen i nærheten av sikringsboks? Skal selvfølgelig ha ordentlige sikringer på det hele.

-Kan jeg bruke et vanlig batteri eller må jeg ha et gel-batteri?

 

 

Vel, det ble noen spørsmål...håper noen gidder ta seg tid til å gi meg tilbakemelding!

Bremser: Dersom du har 239mm må du bytte nav,calipper og sadel.... like greit å ta fra en G60... Masterpumpe er det også en fordel å bytte.

Kost på deg skikkelige skiver og klosser bak det holder i massevis... er så lite bremsekraft bak så større trengs ikke.

Repsett til calippere fåes f.eks på bilextra....

Servo:Du trenger ikke bytte travers men må ha tannstang med slange,pumpe og alle reimhjulene fra en bil med servo da det er forskjell.

+ servobrakett og annen dynamobrakett (koster flesk nytt alt dette)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Er vel en forholdsvis enkel affære å bytte bremser da....så gjenstår det bare å få tak i komplett G60-bremser da!

 

Hmm...hørtes ut som mye jobb for lite moro med servo. Har jo hatt Golfen i 4 år uten servo, klarer vel en stund til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.