#1 Skrevet Desember 3, 2005 Vet det er mange som har skrevet en del om dette, men jeg og Knut Richard lette i går om montering av de store ringene for turteller og speedometer, vi var usikre om man måtte ta ut glasset, eller om det gikk å presse inn ringene.. Siden det er ALU så turte vi liksom ikke å prøve uten å vite for sikkert, siden jeg var redd for å bøye disse... Det var jo selvølgelig å bare Presse de inn og så lime. Det har tidligere bare stått at det er bare føre dem inn liksom.. Senk rattet helt ned, ta ut 2 stk torx skruer, vipp ut instrumentet, løsne kontakten på venstre side først, og så ta de to på høyre side etterpå. Ta ut instrumentet, løsne to torx skruer til på baksiden, og vipp av klipsene rundt, så er det delt. Så er det klart for ringene. Men for de som nå skal gjøre dette så monter de Store ringene først, ved å presse dem inn, ( er litt hardt) lim på baksiden med evt. lynlim eller noe, ta papir på glasset så det ikke blir lim på dette, så ta de små ringene og før dem inn 1 etter 1 og så lim disse, var enkelt når man fant ut hvordan man skulle gjøre Håper dette hjelper fremtidige tycoring monterere: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 3, 2005 Fortsettelse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 3, 2005 Kan legge til at hvis man bestiller dette fra http://www.tachoringe.de/ så vil jeg anbefale å kaste det medfølgende limet dit peppern gror. Makan til klisj har jeg ikke sett siden Carlssons klister. Bruk lynlim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2005 knalltøft chris! dette må inspiseres næremere kult at du husker å ta bilde av ting mens du holder på. det glemmer alltid jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2005 Det ble jo veldig bra til slutt da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2005 Var like usikker da jeg monterte på min, så jeg vippet av/delte glasset fra resten av den svarte plasten. Med god tålmodighet gikk det også, men du verden så nervøs jeg var der jeg satt og brøyt det løs. Hvis det da er mulig å presse dem inn vil jeg oppfordre alle andre til å gjøre det. Veldig lett å sprekke glasset ved demontering nemlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2005 Takker gutter, og det skal jo tilsies at jeg ikke er like tålmodig, og klarte å sprekke litt på kanten da jeg prøvde det samme, det var derfor jeg fant ut at dette måtte kun gå inn en vei, hehe Går det ikke med makt, går det med mere makt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2005 Husk at lynlim er sprøtt og kan sprekke opp etter hvert, da.. Kjedelig å svinge inn på treff med dashen full av løse ringer skranglende rundt, liksom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2005 Skjønner ikke hvorfor folk klager på det medfølgende limet. Syntes det funka helt greit jeg, har vært borti værre lim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2005 Mulig de har byttet, men det jeg fikk var helt umulig å ha på uten at det ble en uendelig lang "tråd" fra tuben til dråpen når jeg skulle "avslutte". Endte med masse rengjøring og gnikking for å få det rent etterpå. Det rant også ukontrollert av tuben sålenge den ble holdt opp ned, noe som selvfølgelig ikke akkurat er en fordel =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2005 Like greit å bestille fra armaturenringe.de da slipper man lim Bare klikke ringene på plass og så tut og kjør Akkurat kommet hjem fra en tur på fjellet og ringene sitter som støpt de!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...