Motor'n står bom... Trodde jeg...

Anbefalte innlegg

Først litt historie..

Onsdag: Etter litt hard kjøring for å "mappe" tilleggspruten med 16vT'n. 3. gir full gass turteller'n drar seg opp mot 6000, inn med clutch'n ut med gass'n rett i 4. alle lamper lyser rødt, motor'n brå stopper, slipper clutch'n hjula STÅR! ingen forvarsel, ingenting. Total havari er det først jeg tenker... Prøver å starte ingen etter ett par timer "klikk-klikk". nesten forsøk, stikkord: sleppetau, 60km/t, 5. gir, slipper clutch'n... null nada nix, bare slurrer...

 

Fredag: Tauer havaristen opp fra Gjøvik til Etnedal, begynner straks å rive i filler motor'n... Først toppen, stempelene glir lett!! så var det bunn delen sin tur, alt er i sjønneste orden!!!

 

Noen ideer enyone!?

 

Fortsetelse kommer...

 

Tore M

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gearkassen?

 

Kan den ha skrapa seg og låst alt som er spennene? Bare tenker høyt........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro det er girkassa som har havarert. I og med at stemplene glir lett som du skriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er girkassa, kan trille med kassa i gir med clutchen inne. da skulle ikke det vært mulig....

 

Tore m

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er girkassa, kan trille med kassa i gir med clutchen inne. da skulle ikke det vært mulig....

 

Tore m

Hva skjer når du slipper ut clutchen da ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa. Kan den ha fått så mye bensin et øyeblikk at den fylte en eller flere sylindre og "butta" av den grunn? Klarer jo ikke å komprimere væske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er fortsettelsen:

må ha oversett noe når jeg skrudde i halv søvne i går, råde lagre på 4'ern har blitt med rundt...

 

Ny veiv, nye lager, ny råde.... Doh!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er fortsettelsen:

må ha oversett noe når jeg skrudde i halv søvne i går, råde lagre på 4'ern har blitt med rundt...

 

Ny veiv, nye lager, ny råde.... Doh!

 

Et ord: ÆSJ!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.