lysbryter hendel knekt, audi 80

Anbefalte innlegg

har klart å knekt lys bryter hendelen min, er en audi 80, med manuelt lys (import)..... går det ann å bytte bare spaken, eller må jeg bytte hele graia med alle tre spakene?....

 

noen som vet hvordan jeg får ut spakene eller noe slikt? har tatt av topp lokket der, men får ikke av underdelen, noen som vet hvordan?

 

om noen har en sånn spak å selge så skrik ut....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bytte venstredelen av spaken, altså lyshendel og blinkhendel er i samme enhet. For å få hendlene av rattstammen må du ta av øvre deksel, ta av rattet, skru løs strammeskruen som du kommer til på skrå opp hullet i bunnen av bryterdekselet og så dra hele hendelpakken av rattstammen. Deretter er hendlene delbare på midta, slik at du kan bytte bare den delen som er ødelagt.

Den nederste halvdelen av bryterdekselet sitter forresten fast i hendlene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du hvordan det er å få tak i nytt slikt da? ca pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser på bruktbildeler.com at norske huggere tar fra 500 til 1000 for et sett brukte hendler. Orginalt vil jeg anta at du må ut med +-1000kr for venstredelen. Enklest er det vel bare å ringe nærmeste vag-pusher på mandag og høre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.