Anbefalte innlegg

har en audi 80, 94model..... skal snart inn på eukontroll med bilen, og bilen har orginalt airbag i rattet, og det rattet har jo ikke jeg da, har ett momo ratt i stede...... vil dette gå igjennom eukontrollen da, eller må jeg få tak i ett orginalt ett med airbag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eu godkjenn den oppi gausdal... han bryr seg lite om hvordan ratt du har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eu godkjenn den oppi gausdal... han bryr seg lite om hvordan ratt du har

hos hvem da? har heller ikke blinklys på sideskjermene mine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en plass på shell i østre (brua) ... kurrant fyr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Airbag er vel ikke påbudt, så jeg kan ikke tenke meg at noen vil henge seg opp i det så lenge du ikke har en lysende airbaglampe i dashbordet. Ta i så fall ut pæren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Airbag er vel ikke påbudt, så jeg kan ikke tenke meg at noen vil henge seg opp i det så lenge du ikke har en lysende airbaglampe i dashbordet. Ta i så fall ut pæren.

er ikke noe slikt att det er orginalt, og da skal det være der også...... må sjekke opp detta tror jeg.... koster sikkert litt for ett ratt med airbag også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil dette gå igjennom eukontrollen da, eller må jeg få tak i ett orginalt ett med airbag?

Dersom du bytter til et ratt med orginal rulleomkrets; ja...

Dersom du har orginalratt med airbag og den ikke funker (for de som sjekker feilkoder) nei....

Du har mao ingenting å bekymre deg for med unntak av at det er et knøttlite Momo-ratt som krever godkjenningspapirer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Det skal inn i vognkortet at airbag er deaktivert/demontert (mulig dette bare gjelder dersom airbagen fremdeles er der, det husker jeg ikke).

2. Det skal inn i vognkortet at du har annet ratt enn originalt (dimensjoner).

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Det skal inn i vognkortet at airbag er deaktivert/demontert (mulig dette bare gjelder dersom airbagen fremdeles er der, det husker jeg ikke).

2. Det skal inn i vognkortet at du har annet ratt enn originalt (dimensjoner).

1. Kun dersom airbag fortsatt er der.

2. Kun dersom det uorginale rattet har andre dimensjoner enn org, og da trenger du papirer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Kun dersom airbag fortsatt er der.

2. Kun dersom det uorginale rattet har andre dimensjoner enn org, og da trenger du papirer.

Allle momo ratt trenger godkjenning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke lage noen stor debatt om dette, men jeg mener å ha lest en plass at et bytte av ratt skal godkjennes når et annet ratt enn det som bilen er "typegodkjent" med monteres, fordi f,eks ikke alle ettermarkedsratt har nav/boss som gir etter/kollapser slik det er tenkt ut fra bilprodusentens side, og dermed reduseres kollisjonssikkerheten for sjåføren..

Uansett ville ikke jeg tenkt noe på dette med tanke på Eu-kontroll..

Var på Naf med Golfen på Eu, hos Biltilsynet på etterkontroll og har blitt stoppet x-antall ganger av UP og `tilsynet langs veien uten problemer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allle momo ratt trenger godkjenning...

noen plass på nettet hvor man kan få ta i dette da? har momo commando r tror jeg det het

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke lage noen stor debatt om dette, men jeg mener å ha lest en plass at et bytte av ratt skal godkjennes når et annet ratt enn det som bilen er "typegodkjent" med monteres, fordi f,eks ikke alle ettermarkedsratt har nav/boss som gir etter/kollapser slik det er tenkt ut fra bilprodusentens side, og dermed reduseres kollisjonssikkerheten for sjåføren..

Godt mulig det stemmer, men jeg har bare referert til diameter på rattet, både på EU og teknisk, og da har de ikke krangla mer på det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen plass på nettet hvor man kan få ta i dette da? har momo commando r tror jeg det het

Hør med importøren eller sjekk MOMO sine nettsider.

Noen er behjelpelige med slikt, andre ikke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig det stemmer, men jeg har bare referert til diameter på rattet, både på EU og teknisk, og da har de ikke krangla mer på det. ;)

ikke alle kontrolører som er paragraf ryttere ser du ;)

men iflg kjøretøys forskriftene skal det stå i vognkortet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.