k-jet: hva er feil med luftmengdemåler

Anbefalte innlegg

når bensinen havner i luftfilterboksen, hva er feil da:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tippe på ei ødelagt pakning på bensinmengdefordeleren eller noe slikt ? : klø :

 

Den står jo oppå luftmengdemåleren på lokket til luftfilterboksen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med det er denne du tenker på, den svarte som alle slangene kommer ut av. Bare å begynne å skru opp fra toppen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener den der de stålomspunnede slangene går ut og ned til dysene.. Virker iallefall logisk at bensinen kommer derfra..

 

Men om det er "bare å begynne å skru" vet jeg ikke.. Har aldri rørt en skru der jeg :)

 

Iallefall IKKE skru med varm motor.. Det vil garantert renne bensin og eksos-manifolden ligger jo rett under der... :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok bensinmengdefordeleren din som lekker ja. Du kan ikke se en bensinlekkasje fra noen komponenter på utsiden oppå luftfilterboksen?

b.m.fordeleren er den metallklossen oppå luftfilterboksen som alle bensinrørene går inn på. Den lar seg i utgangspunktet ikke overhale fordi det i praksis er umulig å skru sammen fordeleren uten at det lekker overalt. Det enkleste er å få tak i en brukt fordeler fra en hugger. Jeg vil ikke tro at det skal være spesielt vanskelig å finne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan vil det funke hvis jeg bruker hele luftmengdemåleren til sugemotoren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Systemet for en suge kontra en tvangsforet motor er jo dimensjonert forskjellig mtp luftmengde som skal passere spjeldet. Hvis delenummeret er likt på selve bensinfordeleren på de to kan du godt bytte over, men jeg tviler sterkt på at det blir noen suksess å bytte over hele klossen med luftspjeld og det hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er denne til?: klø :

edit: delenr.: 3 430 591032 det er den nede på bildet, med kontakten på..

B.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er denne til?: klø :

edit: delenr.: 3 430 591032 det er den nede på bildet, med kontakten på..

 

Kommer denne delen fra 2.2turboen? Det kan ligne litt på 035 133 472 B potensiometer. Det er giver til kjørekomputeren for å måle bensinforbruk.

Nummeret du kom med ga ingen løsning, nummerene er stort sett oppdelt i 3x3 siffer + evt tilleggsbokstaver

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, var nå det nummeret som sto på den. bare lurte på hva den var til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk hvertfall liv i den med luftmengdemåleren til sugemotoren, så gjenstår å se om det fil funke noe særlig, men hvis noen har en til turbo til salgs så rop ut!

 

skal det være en lengre gassvaier på turbomotoren? (regner nesten med det ettersom gasspjeldet står i andre enden av motoren)

 

Å siste for i kveld, for enkelthetsskyld for meg:) hvor er tenningsmerket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å justere fortenning mener du?

I såfall så står det på svinghjulet.. Du ser det på førersiden av motoren.

Er et "hull" i kassen der du kan nå/se det. Håper dette hjalp deg noe?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker, regnet egentlig med at det var der, gadd ikke å leit i går, må vel få lånt meg en lampe, hvor mye fortenning skal den ha?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å si sikkert hvor mye fortenning den skal ha så pleier det ofte å være et merke på 0 og et merke for "riktig" fortenning ved tomgang varm motor på svinghjulet. Still etter dette andre merket så er du i boks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk start i dag å motoren gikk pent med orginal luftmengdemåler, det var vel forventet, gjensår å se hvordan det blir når jeg skal kjøre å begynner å lade trykk: rolleyes men nok om det..

 

er det noen tilbakeslagsventil inn til sperra slik at man ikke kjører overtrykk inn til den?(redd for å ødelegge noe: klø : tåler den i verste fall 0.5bar)

Altså spørsmålet er om det bare er å koble de vakumslangene som er der på insuget, ser det går en slange inn gjennom torpedoveggen. Regner med det ligger en tank av noe slag til sperra ettersom det går ann å slå den på når motoren ikke er i gang, hvor ligger den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk start i dag å motoren gikk pent med orginal luftmengdemåler, det var vel forventet, gjensår å se hvordan det blir når jeg skal kjøre å begynner å lade trykk: rolleyes men nok om det..

 

er det noen tilbakeslagsventil inn til sperra slik at man ikke kjører overtrykk inn til den?(redd for å ødelegge noe: klø : tåler den i verste fall 0.5bar)

Altså spørsmålet er om det bare er å koble de vakumslangene som er der på insuget, ser det går en slange inn gjennom torpedoveggen. Regner med det ligger en tank av noe slag til sperra ettersom det går ann å slå den på når motoren ikke er i gang, hvor ligger den?

 

Tanken til sperra ligger mest sannsynlig i bagasjerommets venstre side, ganske langt frem mot seteryggen. Det skal være en enveisventil i motorrommet som sørger for at det kun suges luft gjennomslangen, ikke blåses. Det er en liten plastdings med pil på som indikerer retningen luft kan passere. Hvis slangen din går rett på innsuget kan du potensielt ha et problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken til sperra ligger mest sannsynlig i bagasjerommets venstre side, ganske langt frem mot seteryggen. Det skal være en enveisventil i motorrommet som sørger for at det kun suges luft gjennomslangen, ikke blåses. Det er en liten plastdings med pil på som indikerer retningen luft kan passere. Hvis slangen din går rett på innsuget kan du potensielt ha et problem.

mener du p.g.a at det ikke er noen enveisventil da,?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ingen enveisventil i motorrommet, er kun en sånn rød sak, men det er vel bare en fordeler til alle tynnslangene. så da bør jeg vel få tak i en eller annen tilbakeslagsventil før jeg kobler til sperra. regner med det er slangen som går gjennom torpedoveggen på v.siden, er jo ingen andre slanger som går den veien så. forsåvidt er det vel ingen andre ting i biln som skal ha vakum heller så. Men vet du om sperra tåler overtrykk da?

 

og sånn for enkelthetskyld, hva slags pærer er det i sprederne og fullysa på 200ern? H3?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ingen enveisventil i motorrommet, er kun en sånn rød sak, men det er vel bare en fordeler til alle tynnslangene. så da bør jeg vel få tak i en eller annen tilbakeslagsventil før jeg kobler til sperra. regner med det er slangen som går gjennom torpedoveggen på v.siden, er jo ingen andre slanger som går den veien så. forsåvidt er det vel ingen andre ting i biln som skal ha vakum heller så. Men vet du om sperra tåler overtrykk da?

 

og sånn for enkelthetskyld, hva slags pærer er det i sprederne og fullysa på 200ern? H3?

 

Jeg vil anta at det er H3 i både fullys og spredere, hadde H3 i fullysa på mon 200 20v, og har H3 i sprederne på 100q'en :)

 

Ang vakuum og sperre så limer jeg inn to bilder til deg. Det første er vakuumtegninga for motorrommet, og hvis du ser der så er enveisventilen (nr.9) koblet til ETTER at vakuumslangen til diff forsvinner ut av motorrommet (1-28-29-31), så det skal altså ikke være noen enveisventil inn til diffsperra (i motorrommet). Men så ser du på tegning 2, det er over hele vakuumsystemet til diffene. Og hva er det første slangen fra motorrommet (37) går inn til? Jepps, en enveisventil (24). Slange 33 som går fra vriknappen din oppgis å være 20cm lang, så da må vel denne ventilen ligge en plass under viftepakken.. For øvrig er nr.25 vakuumtanken til diffen.

vakuum_20q87.png

bakdiff_20q87.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for all info:tilber:

det vil jo si at det er bare å koble sperra rett til da.

må vel få bilen i drift i kveld da: smil : blir det tverring på holka tro:rolleye: : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.