hvordan lese feilkoder på 200 tq?

Anbefalte innlegg

Leste så vidt at man kan selv lese av feilkoder på 200 tq?!?

 

noen som kan fortelle meg hvordaN?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du finner fremgangsmåten og lista med feilkoder i denne tråden. Husker ikke om plasseringen av stikkerene står der, men uansett, de står/henger under dasjbordet ditt, på venstresiden, omtrent ved panseråpneren din. Gratulerer med type 44 forresten: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo for 20v?

Klarer ikke å se at framgangsmåten står der jeg. kan du dette? er det enkelt da? fant bare 2 bilder og mange feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk ganske usikker.... på feilkoder og 10v, men finner du de tre stikkene i bilen din er alt ok.

Du har en sort "plugg" med 2 kontakter og en hvit som er maken og en som kan være brun, hvit, eller som min lys blå.

Mellom øverste kontakt på den sorte pluggen og øverste kontakt på den hvite setter du ei prøvelampe. Ikke mulitmeter, prøvelampe! Så setter du en liten ledningsstump inn i den nederste kontakten på den svarte og skrur på tenninga. Når du nå berører den nederste kontakten på den brune (eller hvite eller blå) kontakten vil prøvelampa blinke. Den blinker i 4 "puljer" for hver feilkode med en liten pause i mellom. det antallet blink du får skriver du ned før du berører den kontakten igjen med ledninga. Når alle feilkodene er blinket ut får du 4 lange blink. Da er du ferdig og kan begynne å feilsøke:)

Hvis det nå skulle vise seg at dette er feil fremgangsmåte for 10v , at den ikke har de stikkene, så har ihvertfall de med 20v en skikkelig forklaring av fremgangsmåte for utlesing av feilkoder: dum :

Det er bare litt under 100 år siden jeg hadde 10v føles det som, mange feilkoder har blitt avlest så jeg husker rett og slett ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk ganske usikker.... på feilkoder og 10v, men finner du de tre stikkene i bilen din er alt ok.

Du har en sort "plugg" med 2 kontakter og en hvit som er maken og en som kan være brun, hvit, eller som min lys blå.

Mellom øverste kontakt på den sorte pluggen og øverste kontakt på den hvite setter du ei prøvelampe. Ikke mulitmeter, prøvelampe! Så setter du en liten ledningsstump inn i den nederste kontakten på den svarte og skrur på tenninga. Når du nå berører den nederste kontakten på den brune (eller hvite eller blå) kontakten vil prøvelampa blinke. Den blinker i 4 "puljer" for hver feilkode med en liten pause i mellom. det antallet blink du får skriver du ned før du berører den kontakten igjen med ledninga. Når alle feilkodene er blinket ut får du 4 lange blink. Da er du ferdig og kan begynne å feilsøke:)

Hvis det nå skulle vise seg at dette er feil fremgangsmåte for 10v , at den ikke har de stikkene, så har ihvertfall de med 20v en skikkelig forklaring av fremgangsmåte for utlesing av feilkoder: dum :

Det er bare litt under 100 år siden jeg hadde 10v føles det som, mange feilkoder har blitt avlest så jeg husker rett og slett ikke...

 

Noen som vet om denne metoden fungerer på en -89 Passat? Jeg har fire kontakter i forskjellige farger under dekselet ved girstanga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.