Fri eksos 10v turbo (manifoil)

Anbefalte innlegg

På 10v turbon min er det fri eksos og den høres ut til å komme fra en av bakerste sylindrene på manifoilden (har ikke sett det).

hvordan er det å få av manifoilen på disse? ser så forbanna trangt ut! noen med erfaring på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurant å skru av den, trenger litt forskjellige forlengere bare, samt 12 og 13mm piper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kurant å skru av den, trenger litt forskjellige forlengere bare, samt 12 og 13mm piper.

 

 

: eek : kan den skrus av uten å ta av innsugsmanifoil da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fleksible fingra kan den det ja, ingen problem.

 

Men er jo heller ikke no problem å ta av innsuget da, sitter med 6mm umbrakobolter det, samt litt dill og dall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe synes det ser plent umulig ut jeg :D

 

må vel bare handle alle pakkninger og prøve å ta av da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sprekk i min 10v manifold og jeg brukte 6 timer på å ta av innsuget og eksosmanifolden. Da jeg hadde fått det av tok motoren min fyr: bh : og siden har jeg hatt 20v: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde sprekk i min 10v manifold og jeg brukte 6 timer på å ta av innsuget og eksosmanifolden. Da jeg hadde fått det av tok motoren min fyr: bh : og siden har jeg hatt 20v: smil :

 

tok motoren fyr? why?

er det 3b du har? vanskelig å få den til å funke eller? ledningsnett og div....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren tok fyr pga. ren uflaks, motorrom fullt av bensin funker dårlig sammen med gnist fra ledninger. Har 3b nå ja. Kjøpte en delebil ink ombygging noe det viser seg i ettertid at jeg godt kunne spart både tid penger og ikke minst bøtter med irritasjon på å gjøre jobben selv. Har tatt igjen det meste og nå står vakumen for tur. Sperrene slår seg på når jeg får turbotrykk og varmeapparatet fungerer sånn at når jeg kjører på vakum virker dysene i dasjbordet mens på trykk er det defrosteren det blåser i: bh :

Men nok om mitt. over til ditt:) Grunnen til at jeg skulle bytte manifold var som sagt at den var sprekt. Jeg kjøpte meg en annen som også var sprekt og fikk sveisa den sånn at jeg ikke skulle være uten bil mer enn 2 dager. Jeg hadde ufattelige 0,2 bar peak med den sprekte manifolden min. Vet ikke om du har turbotrykksmåler i bilen men det vil jeg anbefale deg å montere. Jeg kjørte en god stund og syntes bilen gikk dårlig men visste ikke hvorfor før jeg fikk måleren på plass. Trodde selvfølgelig det var noe galt med den først men det var før jeg fant sprekka. Var ikkeno frieksoslyd og sprekka satt på undersiden så jeg måtte opp med bilen for å se den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren tok fyr pga. ren uflaks, motorrom fullt av bensin funker dårlig sammen med gnist fra ledninger. Har 3b nå ja. Kjøpte en delebil ink ombygging noe det viser seg i ettertid at jeg godt kunne spart både tid penger og ikke minst bøtter med irritasjon på å gjøre jobben selv. Har tatt igjen det meste og nå står vakumen for tur. Sperrene slår seg på når jeg får turbotrykk og varmeapparatet fungerer sånn at når jeg kjører på vakum virker dysene i dasjbordet mens på trykk er det defrosteren det blåser i: bh :

Men nok om mitt. over til ditt:) Grunnen til at jeg skulle bytte manifold var som sagt at den var sprekt. Jeg kjøpte meg en annen som også var sprekt og fikk sveisa den sånn at jeg ikke skulle være uten bil mer enn 2 dager. Jeg hadde ufattelige 0,2 bar peak med den sprekte manifolden min. Vet ikke om du har turbotrykksmåler i bilen men det vil jeg anbefale deg å montere. Jeg kjørte en god stund og syntes bilen gikk dårlig men visste ikke hvorfor før jeg fikk måleren på plass. Trodde selvfølgelig det var noe galt med den først men det var før jeg fant sprekka. Var ikkeno frieksoslyd og sprekka satt på undersiden så jeg måtte opp med bilen for å se den.

 

må vel nesten montere en måler ja. synes bilen går dårlig, men er jo vant til 380 hk s2 min forrige bil så kansje derform men jeg frykter at frieksosen kan ha noe med det å gjøre ja. må jo uansett fikse det siden jeg har verdensstyggeste frieksos lyd frammi der :D

 

men 6 timer bare for å få det av? er det så trasig da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 6 timer ja. Det er j@vlig trangt der. Jeg sto på et bilverksted å gjorde jobben og siden du har hatt s2 kan jeg jo si at jeg på det samme bilverkstedet brukte 2 timer på å bytte turbo på 20v motoren. Tiden regnet fra jeg parkerte til jeg startet opp igjen uten fratrekk for røyk kaffe og pisspreik:) Det er på en måte LITT bedre plass når du får vekk innsuget:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.