Vindusspyler sluttet plutselig å virke

Anbefalte innlegg

Hva er det med A4 og vindusviskere/vindusspylere, 6 mnd siden jeg hadde problemer med vindusviskerene (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27879&highlight=vindusviskere)

I dag sluttet vindus spylerene å virke : mad :

Har virket helt fint til de plutselig sluttet å virke i dag, virker ikke foran eller bak, vindusviskerene begynner å gå men ikke noe væske kommer ut, har fyllt på full tank vindus spyler væske!

Kan det være motoren som har gått til he***te? Er det en motor foran og en bak, eller er det en felles?

Viss det er gått tett så hadde jeg vel merket lavere og lavere trykk, men det har jeg ikke.

Alle tips mottas med takk :)

Bilen er forresten en A4 2002 modell 1.8 TQ Avant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det med A4 og vindusviskere/vindusspylere, 6 mnd siden jeg hadde problemer med vindusviskerene (http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=27879&highlight=vindusviskere)

Har virket helt fint til de plutselig sluttet å virke i dag, virker ikke foran eller bak, vindusviskerene begynner å gå men ikke noe væske kommer ut, har fyllt på full tank vindus spyler væske!

Kan det være motoren som har gått til he***te? Er det en motor foran og en bak, eller er det en felles?

Viss det er gått tett så hadde jeg vel merket lavere og lavere trykk, men det har jeg ikke.

vist spylermotoren går og surrer når du skal spyle ville jeg vel tipa at spyler veska di har fryst noe som er et problem vist man bruker billig billig spylerveske for den er som regel 90% vann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist spylermotoren går og surrer når du skal spyle ville jeg vel tipa at spyler veska di har fryst noe som er et problem vist man bruker billig billig spylerveske for den er som regel 90% vann

Mistenker vel at det er spyler motoren, men kan ikke si jeg har lagt merke til noe lyd fra den før heller, kanskje jeg som hører dårligt :) : noen som vet hva en slik koster ca.? Vanskelig å skifte?

Ang. spylervesken kan ha frosset , så er det ikke så kaldt i bergen at det er noen teori tror jeg, men takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringen du (nederst i midten i sikringsboksen din). Audi har forandret størrelsen til 30A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sikringen du (nederst i midten i sikringsboksen din). Audi har forandret størrelsen til 30A

Må innrømme jeg ble litt flau nå :o Selvsagt var det sikringen...burde sjekket den først ja :P

Men hvorfor i huleste har den røket? Var forresten en 20A som satt i nå, jeg satte i lik. Burde jeg satt inn 30A?Litt skeptisk til det også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme jeg ble litt flau nå :o Selvsagt var det sikringen...burde sjekket den først ja :P

Men hvorfor i huleste har den røket? Var forresten en 20A som satt i nå, jeg satte i lik. Burde jeg satt inn 30A?Litt skeptisk til det også.

Er en vanlig feil at sikringen ryker på disse bilene. Fabrikken sin rep. løsning er å sette inn en sikring på 30A. Er nok helt trygt å sette inn en større sikring her,fabrikken har helt sikkert testet ut dette nøye. Virker lyktespyleren din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikringer er ikke noe og tulle med assa..jeg skulle koble på navigasjionen min på gearkassa så jeg fikk speedometer på skjermen men etter veldig mye klussing med ledningene som gikk fra kassa så droppa jeg det og kobbla sammen alt igjen,skulle da starte bilen og kjøre og det sa brooom blæææ..jaha,,,prøver igjen..broooom blæææ.nei,den gikk i 2 sek og stoppet igjen..jaha så jeg ringte ensom jobber på møller for og få noen tips...startsperra di det sa han,da må du starte den med reserve nøkkelen,ja,det var den da,jeg er i spydeberg jeg og nøkkelen ligger hjemme...i oslo : bh : ,,jaja,så vi sto og klødde oss godt i hue og så tenkte jeg at jeg like godt kunne skifte sikringen til inne lyset mens vi stod der og hvar teite og da så jeg at sikringen til triptellern var gåen og så da tok jeg den også..og trur du ikke det v ar problemet,for nå har dem jagga skjønt atr det bare er og nappe ut den sikringa så går ikke bilen din lenger på trippen,men nå har dem gjort så bilen ikke starter om man tar ut den,ganske smart for dem som ønsker og kjøpe seg en bruktbil da...det her blei en kort historie gjort jæ.... lang egentlig :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en vanlig feil at sikringen ryker på disse bilene. Fabrikken sin rep. løsning er å sette inn en sikring på 30A. Er nok helt trygt å sette inn en større sikring her,fabrikken har helt sikkert testet ut dette nøye. Virker lyktespyleren din?

Lyktespylerene virker ja. Prøver med 20A nå og ser hva som skjer, får sette i 30A om den ryker igjen.

Uansett takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.