#1 Skrevet Desember 4, 2005 skal bygge om jettaen min og tenkte eg skulle få det godkjent etterpå. er da nokon som har kontakter der oppe slik eg kan få bilen min lett gjennom godkjenning utan sure miner når eg nevner "skifte motor, bredde bilen, senke meir"???? på forhand takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2005 skal bygge om jettaen min og tenkte eg skulle få det godkjent etterpå.er da nokon som har kontakter der oppe slik eg kan få bilen min lett gjennom godkjenning utan sure miner når eg nevner "skifte motor, bredde bilen, senke meir"???? på forhand takk. Personlig tror jeg IKKE det finnes noen snille personer der opp, det er iallefall min erfaring, Men man veit jo aldri. Jeg skal opp der og godkjenne senk og felger til våren så får håpe det er noe grei folk der da. Lykke til iallefall TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2005 lov å drømme! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2005 Det er en råd jeg leser omigjen og omigjen som fungerer: Snakk med biltilsynet FØR du bygger om, fortell planene osv... det kan gjøre godkjenninga lettere!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2005 Det er en råd jeg leser omigjen og omigjen som fungerer: Snakk med biltilsynet FØR du bygger om, fortell planene osv... det kan gjøre godkjenninga lettere!! det var det eg tenkte. lage ei liste kva eg skal gjera og holda dei oppdatert gjennom bygginga. har skaffa papirer fra møller så den delen er grei. men det er ikkje store ombygginger eg skal gjera. ny motor og bredding.:) kor/kven skal eg henvenda meg til? dei i verkstedet eller dei bak skranken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2005 send dem et brev ang ombyggingen!! hva du skal gjøre osv, de er pliktig å gi deg et svar inne 3 uker eller noe i den duren, men ring dem først og få et navn du kan forholde deg til der oppe så blir det kanskje litt lettere?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2005 dei i verkstedet eller dei bak skranken? De i skranken sender deg dit du skal.. Så henvend deg i skranken først, så får du beskjed om hva du skal gjøre deretter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2005 De i skranken sender deg dit du skal.. Så henvend deg i skranken først, så får du beskjed om hva du skal gjøre deretter. ikkje dumt:) har bare dårlig effaring fraføra av med biltilsynet i bergen. skulle godkjenna senkesettet og da gjekk eg i skranken men da blei dei sur og dei lurte på om eg var blind, verkstedet var jo på baksida 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2005 Mannen som er ansvarlig for ombygging heter Knut ekkeren, slipper ikke unna han. Er grei nok, men er litt for bestemt til å følge boka... kan slenge inn tlf og mail til han her senere så kan du sende søknaden på mail. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 5, 2005 o.t, men hva skal en slik søknad om ombygging inneholde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 5, 2005 Ville tatt dette via biltilsynet i Haugesund - de har en god man på dette feltet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 5, 2005 Et alternativ er å sende samme søknaden til Voss og se hvlken holdning. Biltilsynet på nordhordaland henviser bare videre til enten bergen eller voss. Jeg for min del kommer nok til å sende begge steder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 5, 2005 Mannen som er ansvarlig for ombygging heter Knut ekkeren, slipper ikke unna han. Er grei nok, men er litt for bestemt til å følge boka... kan slenge inn tlf og mail til han her senere så kan du sende søknaden på mail. hadde du eit nr og mail adr.????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 5, 2005 Knut Ekkeren Inspektør Kjøretøyseksjonen Bergen Distrikt Tlf: 55516155 Mail: knut.ekkeren@vegvesen.no Ring han først og fremst, eller møt opp hos han og fortell hva du vil gjøre, så gir han retningslinjer for hvordan du skal gå frem i arbeidet med bilen og med å skrive søknad. Da er det bare en ting å si: LYKKE TIL! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 5, 2005 Knut EkkerenInspektør Kjøretøyseksjonen Bergen Distrikt Tlf: 55516155 Mail: knut.ekkeren@vegvesen.no Ring han først og fremst, eller møt opp hos han og fortell hva du vil gjøre, så gir han retningslinjer for hvordan du skal gå frem i arbeidet med bilen og med å skrive søknad. Da er det bare en ting å si: LYKKE TIL! hehe. takk takk. var innom møller idag og spurte litt om ombygging. kva motor eg skulle ha og kva eg skulle gjera med bremsana. dei virka positivt til da eg skulle gjera men måtte snakka med biltilsynet før eller under ombyggingen. kunne og ta sjangsen og gjera det som stod på lista for å bygga fra 1,6 til 1,8 gti/gli til jetta og så reisa opp til biltilsynet og få det kontrolert og få ein evt mangellapp på det som mangla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...