#1 Skrevet Desember 4, 2005 Etter et par turer med at turboslangen har hoppa av (seinest nå oppover 2-felt'en ) gidder jeg ikke å kødde mere med det.. De slangeklemmene jeg har er sånne man strammer med en flat-trekker eller en 7mm pipe el.l.. Det jeg er ute etter er sånne man strammer med skikkelig skrue å mutter, og ikke dem som glipper over bare man drar bittlitt hardt.. Har laget flens på røret å greier, så er ikke der problemet ligger.. Er bare det av klemma er så svak at det ikke går an å stramme sånn at det sitter.. Det glepper over og slangen glir av pga litt oljefilm å greier... helst i hadelandsområde el.l... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2005 Tess selger iaffal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2005 Tess selger iaffal. Ja dem bør vel ha kanskje... Om jeg ikke husker helt feil ligger det tess i hønefoss.... Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2005 du kan jo høre på Landbruk og vertøy i Brandbu (siden av Shell) der har de jo alt mulig rart event tror de kan skaffe hvis de ikke har tlf nr er 61 33 48 04 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2005 du kan jo høre på Landbruk og vertøy i Brandbu (siden av Shell) der har de jo alt mulig rart event tror de kan skaffe hvis de ikke har tlf nr er 61 33 48 04 Ja der selger dem mye rart.. Kanskje ringe å høre i morra... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 4, 2005 Etter et par turer med at turboslangen har hoppa av (seinest nå oppover 2-felt'en ) gidder jeg ikke å kødde mere med det.. De slangeklemmene jeg har er sånne man strammer med en flat-trekker eller en 7mm pipe el.l.. Det jeg er ute etter er sånne man strammer med skikkelig skrue å mutter, og ikke dem som glipper over bare man drar bittlitt hardt.. Har laget flens på røret å greier, så er ikke der problemet ligger.. Er bare det av klemma er så svak at det ikke går an å stramme sånn at det sitter.. Det glepper over og slangen glir av pga litt oljefilm å greier... helst i hadelandsområde el.l... Hvor stor er diameteren på røret ditt. Har kraftige klemmer som strammes med en M6 umbrakoskrue på hver side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 4, 2005 Din nærmeste Tools foretning har, eller kan skaffe T-bolt klemmer...Rundt 30,. per stk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 4, 2005 Hvor stor er diameteren på røret ditt. Har kraftige klemmer som strammes med en M6 umbrakoskrue på hver side. Den er på 6 cm i diameter.. Er på delen av slangen som går ut fra turboen.. Må bruke bilen på tirsdag, så må egentlig ha det i morra da.. Har et par steder pappa skal sjekke for meg da jeg jobber i lier/drammensområde i uka.. Er det noen som har tips om butikker i lierbyen så tar jeg gjerne det og telefonnummer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 4, 2005 Din nærmeste Tools foretning har, eller kan skaffe T-bolt klemmer...Rundt 30,. per stk... Er tools forretning i hønefoss.. Skal ringe dem i morra.. takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 4, 2005 Tess og sveiseservice i Hønefoss er samme sjappa mener jeg. Kjør forbi Alfred og videre mot Heradsbygda. Da får du de på venstrehånd Rett ved VIKING etter krysset inn til Follum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 4, 2005 Tess og sveiseservice i Hønefoss er samme sjappa mener jeg. Kjør forbi Alfred og videre mot Heradsbygda. Da får du de på venstrehånd Rett ved VIKING etter krysset inn til Follum Ja stemmer.. Har vært der engang når jeg tenker meg om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 4, 2005 Den er på 6 cm i diameter.. Er på delen av slangen som går ut fra turboen.. Er det noen som har tips om butikker i lierbyen så tar jeg gjerne det og telefonnummer.. Tess sin hovedbutikk ligger på Lierstranda. (inn ved Volvo) De bør ha klemmer liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 4, 2005 Tess sin hovedbutikk ligger på Lierstranda. (inn ved Volvo) De bør ha klemmer liggende. Hmmm.. Blir det ved shell der?? på høyre side når du kjører E18 ut fra drammen? Jobber jo i området der i morra.... Nermere bestemt noe mottak for BAMA frukt... Masse drivhus å greier der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 4, 2005 Når jeg ser litt på kartet der så ser det nesten ut som jeg jobber et par hundre meter unna der.. Da skal jeg notere nummeret og muligens stikke bort en tur i morra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 4, 2005 har du lagt en sveiseremse rundt røret så ikke slangen sklir ut da? eller har du bare lagt den rett på røret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 4, 2005 har du lagt en sveiseremse rundt røret så ikke slangen sklir ut da? eller har du bare lagt den rett på røret? Jada masa.. Har laget en flens så slangen ikke sklir ut.. Broblemet er møkka-klemmer som ikke kan strammes nok.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 4, 2005 Jada masa.. Har laget en flens så slangen ikke sklir ut.. Broblemet er møkka-klemmer som ikke kan strammes nok.. sånn går det når du trimmer så fælt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 4, 2005 TESS er stedet og gå, har både rustfrie og galv. Brede som strammes med 2x6mm umbraco. Her kan du dra til så slangen tyter ut alle veier, er du litt for hard kaldsveises de rustfrie og da henger de iallfall, hehe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 4, 2005 TESS er stedet og gå, har både rustfrie og galv. Brede som strammes med 2x6mm umbraco. Her kan du dra til så slangen tyter ut alle veier, er du litt for hard kaldsveises de rustfrie og da henger de iallfall, hehe;) Blir ant tur til tess i morra da jeg tilfeldigvis jobber like i nærheten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 4, 2005 sånn går det når du trimmer så fælt:p Vil nå heller kalle det "sånn går det når du ikke gidder å helsveise rør" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 5, 2005 Da er klemmer kjøpt hos tess i lier.. Ut å sette på nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...